mandag 2. desember 2013

A Little Party Never Killed Nobody



Heisann og hoppsan, og god 2. desember til dere alle. Håper starten på advent har vært bra!

Selv sliter jeg fortsatt med ettervirkninger av helgas julebord. Nærmere bestemt ekstrem stølhet i leggene, etter dansing. #partiedtoohardwithmychurch, liksom.

Det er faktisk så ille, at jeg ikke kan bøye anklene helt, når jeg går. Trapper er det aller verste. Må holde meg i rekkverket, og går kjempesent. Føler meg som ei gammel dame, ha ha.

Jeg har spurt litt rundt, om andre og er så støle, men det er de visst ikke... Enten, så gjør jeg noe veldig feil når jeg danser, eller så har jeg bare svake legger. Jeg spurte Cec hva hun trodde, og hun sa at det nok var en kombinasjon av begge deler.

Kvelden i seg selv, den var jo episk, da. Tema var som sagt "The Great Gatsby", og alle kjørte skikkelig på med 20-tallsstil. Lokalene var også kjempefint pynta, så creds til de som sto for det ;) Skulle ønske jeg tok flere bilder, men var litt for opptatt med å ha det gøy.

Først var det altså mingling, og så plasserte vi oss rundt bordene. Jeg var i hvertfall sykt klar for årets første julemiddag, nærmere bestemt pinnekjøtt. Har fått veldig sansen for denne retten, etter å ha flytta til vestlandet!

Pinnekjøtt pluss plastbestikk er ikke den beste kombi, da. Endte opp med to avbrukne gaffelbiter i munnen. Mens jeg var inne i en samtale.

Så jeg sto jo ovenfor litt av et dilemma. Skulle jeg være superekkel, og bare spytte de ut? Eller risikere mitt eget liv, ved å tygge de i småbiter og svelge de?

Jeg valgte her sosialt fremfor faktisk selvmord, og spyttet ut gaffelbitene.

Etterpå, så skulle jeg altså på do. På vei dit holdt jeg på å falle i bakken, takket være en ledning som lå langs gulvet. Og inne på doen, der oppdaga jeg at en tredjedel av øyesminken min hadde havnet under øynene mine.

Nå tenker dere kanskje at dette var jo litt vel mange småflaue situasjoner rett etter hverandre . Men, som faste lesere vet, er dette bare en helt vanlig dag i mitt liv. Seriøst. Kanskje greit jeg faktisk ikke levde på 20-tallet. Tror ikke jeg hadde slått helt igjennom i selskapslivet, for å si det sånn...

Jeg har blitt nærmest immun mot pinlige livssituasjoner etterhvert, så ingen av disse hendelsene la noen demper på min glede og begeistring. Hadde det kjempefint, og mellom prating og spising ble vi underholdt av diverse innslag. Blant annet sang Ida Serine, mens Henrikke spilte til, og det var helt nydelig!

Så, etterpå, kom altså kveldens høydepunkt: the dancefloor. Elsker å danse! Vet vanligvis ikke hva jeg gjør der ute, men jeg koser meg. Mitt "overlevelsestriks" er egentlig bare å kopiere andres bevegelser.

Fant faktisk på noen egenutviklede "moves", da. Bakgrunnen for de fleste av dem, var egentlig at jeg gikk med stroppløs kjole. Å miste kjolen, det hadde vært krise, selv etter mine standarder... så måtte være litt kreativ, bevegelsesmessig, for å forhindre at dette skulle skje. 

Ja, også fant Ida Serine og meg på en egen dans. Som gikk ut på at vi løp igjennom hele dansegulvet, sikksakk, mens vi holdt på masse bannere. Det var gøy, og ca. den mest avanserte "dans" jeg mestrer...

Så, som dere ser, det var virkelig en fantastisk kveld. Faktisk ble jeg litt trist, da det hele var over. Heldigvis har vi hele desember foran oss. Må bare komme meg igjennom eksamen, så venter over en måned med gøye ting!


Dere må ha en god kveld videre, og lykke til med lesing, de av dere som har eksamen!

Hilsen meg =) 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar