fredag 27. desember 2013

Happy Christmas

Siden sist, så har det faktisk skjedd noe STORT og livsforvandlende med meg!!! Tenker nok tankene begynner å surre hos dere, i forhold til hva dette nå kan være. Tatovering? Forlovelse? Anskaffelse av kjæledyr? 

For å holde spenninga oppe, tenkte jeg å ikke avsløre hva dette "store og livsforvandlende" er, sånn med en gang. Skal bare avsløre at det skjedde på julaften. Så først, tar vi en liten kronologisk gjennomgang, av Malenes Jul 2013. 



På morgenen den 24, så våknet jeg altså med spente julesommerfugler i magen. Vet ikke om det er søtt, eller bare sært, at jeg fortsatt har det sånn? Løp i hvertfall opp, ivrig etter å starte på julefrokosten.

Men så hadde ikke mamma og pappa våknet ennå! Vet det er mange som opplever at de våkner lenge før foreldrene sine på julaften. Men tror flesteparten av de, er mer i "under ti år"-kategorien.

De sto opp etterhvert, da, og da ble det julefrokost! Etterpå så jeg på "Reisen til julestjernen", med foreldre pluss lillebror Paul. Ingen av oss hadde sett den på mange år, og det vi innså, det var at den er jo ufattelig morsom! Både frivillig og ufrivillig. Et eksempel på sistnevnte, er at personene i filmen av og til snakker direkte inn i kamera.

Senere dro vi i kirka, og det var og veldig fint. Forestillingen "Like til Betlehem" ble satt opp, istedenfor vanlig tale.

Så var det hjem til julemiddagen. Vi var "bare" kjernefamilien i år, men vi er seks personer, og enkelte gjør ganske mye ut av seg, he he, så det føles ikke som for lite!

Lillebror Andreas og meg
Mamma hadde laget kjempegodt pinnekjøtt (ny tradisjon!), og så hadde vi riskrem. Null mandel på meg, tror ikke jeg har fått den på ti år eller noe? 

Etterpå, var søsknene mine litt sånn "skal vi åpne GAVENE nå?" 

Og jeg bare "jeg tror vi må vente litt!"

Pga. at jeg hadde glemt å pakke inn julegavene. Ha ha. Under innpakningsprosessen, så innså jeg at jeg hadde tatt litt av, under julehandelen i London. Silje fikk for eksempel fire gaver fra meg.

Vi fikk jo startet etterhvert, da. Vi tar alltid ei og ei pakke av ganga, koselig å gjøre det sånn!


Potifar gjorde beslag på enkelte av pakkene...

Og hvis dere lurer, så kommer vi nå til det STORE og livsforvandlende. Fikk nemlig en liten, rektangulær pakka fra foreldrene mine. Kjente hjertet mitt slå litt fortere da jeg så den. Er liksom begrenset hvor mange ting som finnes i akkurat den størrelsen.

Så åpnet jeg den, og mine anelser stemte: jeg HADDE FÅTT EN IPHONE!!!

Her snakker vi joy to the world, altså. Som mange av dere vet, har jeg gått rundt i årevis, med min lille Samsungtelefon. Den ser litt ut som en smarttelefon, men den er ikke det. Den er bare en vanlig telefon, altså har jeg vært TOTALT UTENFOR ting som snapchat og instagram. Så, du vet, jeg får ikke med meg viktige ting som skjer i folks liv! Sånn, hvis noen typisk brister et ribbein eller får nye sko. Så må jeg vente helt til jeg faktisk møter på vedkommende, før jeg får vite om dette.

Nå, derimot, er det nye tider i vente. Oh yes! Ikke et ribbein skal bristes eller sko kjøpes, uten at jeg kjenner til det! 


Det som er enda bedre enn allverdens gaver, det er jo derimot at vi hadde det så fint sammen, som familie. Etter gaveåpninga, satt vi bare og prata sammen, spiste kaker, og spilte litt bezzerwizzer. Jeg føler meg så heldig, som har to gifte foreldre, og tre utrolig vittige og unike søsken.

Jeg håper dere også hadde ei flott feiring! Og at dere alle koser dere masse nå i romjula. Vi snakkes =) 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar