mandag 9. desember 2013

Tilbake til livet


Hei kjære verden, jeg er tilbake!

Regner med dette kommer som en ekstremt gledelig nyhet for dere alle.

Pengekravenes tid er forbi (i alle fall for denne gang), og juleferien er like rundt hjørnet.

Ja, dere leste riktig, jeg har ikke juleferie ennå. På tross av overstått eksamen. Istedenfor, så har vi starta opp med nytt fag i dag. Vi har seks forelesninger før jul, og så en innlevering til 2. januar.

Bare for å sikre at ingen tar juleferie med HELT god samvittighet.

Er jo ikke så godt vant, da, når det gjelder å ha mye fritid. Så å gå hjem fra skolen før det er mørkt, det er liksom luksus nok for meg, ha ha. Og har virkelig hatt det kjempegøy de siste dagene.

Men vet dere hva. Før jeg forteller dere om alt det kjempegøye, så føler jeg av en eller annen grunn for å dele litt om selve eksamensdagen, som var på fredag.

Stresset, det starta faktisk allerede da Kristine og meg kom til bybanestoppet. Plutselig snøfall resulterte nemlig i forsinka bybane. (Ok, vi var i utgangspunktet litt sene, uten at du tar med at bybanen var sen, men føler ikke den delen av historien er SÅ relevant i grunnen...)

Da bybanen endelig kom, var den stappfull. Sånn, folk sto pressa inntil døra. Men neste bybane kom om en halvtime. Så Kristine og meg bare "ok, vi MÅ faktisk komme oss inn".

Det var jo virkelig ikke plass, så vi måtte rett og slett undertrykke både sosiale normer, og egne intimgrenser. Da døra fortsatt ikke ville lukke seg, måtte Kristine ta av seg sekken, løfte den over hodet, og samtidig klamre seg fast til skuldrene mine...

Det hele var litt komisk, men samtidig ganske stress.  Men vi kom oss til byen, og det var det eneste som betydde noe akkurat da. 

Deretter gjensto dagens utfordring nummer to: selve eksamenen. Pengekrav er veldig spennende, men også vanskelig. Så jeg bare "ok, Gud. Nå må du helt seriøst hjelpe meg!!!" 

Og så bare skrev jeg masse greier. Følte der og da at jeg fant deler av det på, he he.

Men, i ettertid, har det vist seg at det stemte overens med det andre skrev. Heldigvis. Jeg hadde jo lest mye, men jeg tror virkelig Gud hjalp meg der inne, ved å forstå hva jeg skulle skrive hvor. Hadde også god tid, for første gang noensinne. Så, utrolig takknemlig for Gud, som hører på bønner! Og for alle som ba for meg denne dagen =)

Senere denne kvelden var det tid for grøtfest, med Navigatører fra Juss og NHH. Det er en årlig tradisjon, og noe jeg alltid gleder meg veldig til.

Styret pluss meg (medarbeideren) hadde fordelt oppgaver, og Kristine et moi skulle ordne til. Noe vi var fornøyde med begge to, da vi liker å pynte. Men. Så innså vi at å "ordne til" også innebar rigging. Som er ingen av oss sin spesialitet. Vi er bedre på juss, liksom. Pluss at vi fant ikke lysbryteren, så vi måtte gjøre alt i mørket, lol...

Det gikk bra, da, og det ble en utrolig koselig kveld. Om jeg skal si det selv. Vi spiste grøt, hadde quiz, andakt, og sang julesanger. Det var mye julestemning, og masse fine folk =)

Og så har vi resten av helga, da. Tror jeg må skrive om den i et eget innlegg. Siden dette er 2013, og folk flest har begrenset oppmerksomhetsspenn.


 Vi snakkes - og lykke til, dere som har eksamen fremover =) 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar