mandag 23. desember 2013

Lille julaften


Hei og hå, lille julaften er nå!

Da var det kvelden før en av mine absolutte favorittdager! Jeg syntes faktisk jula er nesten like gøy nå, som jeg syntes den var da jeg var liten. Tror jeg har veldig god kontakt med mitt indre barn, ha ha... 

Siden jeg jo egentlig ikke ER et barn, har jeg derimot tilbrakt dagen med å vaske til jul. Mamma fant nemlig ut at det var en "god ide",  at jeg tok meg av julevasken. Siden hun jobba og jeg har ferie. 

Skjønner jo at hun syntes det var en "god ide". Det hadde jeg også syntes, om jeg fikk den ide at noen andre enn meg selv skulle vaske... 

Selv var jeg muligens ikke like gira. Men herlighet, å vaske litt går jo helt fint, kan virkelig ikke klage. Særlig ikke siden mamma gjør ting for oss hele tida, og fortjener å få litt hjelp! 

Ellers, så har jeg fortsatt på mitt kulinariske juleeventyr (lol). Først lagde jeg "citrus butter cookies", oppskrift herfra.


Deretter lagde jeg Sara Bernhardt cupcakes, oppskrift her. Aldri laget de til jul før, men fant ut at en juletradisjon som inneholder frosting - det er den type tradisjon jeg gladelig blir med på... 


Ja, og her har dere bilde av juletreet vårt. Mamma har altså kastet all den hjemmelagde julepynten fra da vi var små. Nå er det fargetema og det hele. 


Så, som dere ser, jeg er en fan av både julepynt, julemat, og, ja, det aller meste i jula i grunnen. Liker til og med å handle julegaver...

Likevel, så må jeg si at det som betyr aller mest for meg, det er den julegaven vi fikk på den aller første julenatta! 

Jeg har lest en del i det gamle testamentet i det siste, og ting var så utrolig tungvinte da! Menneskene og Gud var skilt på grunn av menneskenes synd, de kunne ikke ha en personlig relasjon. 

Så ble Gud menneske, han døde for våre synder, og relasjonen ble gjenopprettet. 

Den relasjonen lever jeg i hver dag. Det er en relasjon som gir trøst, håp, identitet og mening. Jeg er SÅ takknemlig, for å ha dette i livet mitt. Vet ikke hvor jeg hadde vært uten!?

Og med det, så ønsker jeg en riktig god jul, til alle mine kjære lesere =) 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar