mandag 16. desember 2013

En og en halv jurist på tur


Hullo, darlings. 

Jeg kom hjem fra London i dag, derav introen! Dro med Kristine og Hilde, og det ble virkelig en kjempegøy tur! Vi er alle halvveis i studiet nå, aka halvjurister...ha ha.

Vi syntes det er morsomt selv, i alle fall. Det med den "halve jurist"-greia. 

En annen ting vi syntes er morsomt, er å snakke med fake britisk aksent. 

Vet ikke hvorfor vi tuller med det egentlig, for britisk aksent er jo bare veldig fint. Faktisk, hvis jeg skulle kommet med et sjekketriks til dere gutter, nå i disse juletider, så må det være å være britisk. 

Ok, forstår at det kanskje vil være litt lite praktisk gjennomførbart. Men ville ikke sagt at det er totalt umulig...

Hm, ble litt distrahert her, tror jeg må tilbake til å fortelle om turen, før jeg vikler meg inn i en lengre utgreiing om Mr. Darcy...


Det vi brukte en god del tid på, var i hvertfall å shoppe i Oxford Street. Det var good times, altså! Kom tross alt rett fra en stressende eksamensperiode. Hva er vel da bedre, enn å tilbringe timesvis i en av Europas travleste handlegater? Hvor vi i perioder måtte stå i kø, bare for å gå nedover fortauet? Nedlesset av stadig flere bæreposer. 

Ha ha, ser jo at shoppinggleden må virke litt uforståelig, for de som ikke deler den. 

Og selv Kristine, en av de mest utholdende shopperne jeg kjenner, ble faktisk lei på lørdagen. Anbefaler virkelig ikke å dra til Oxford Street på en lørdag, to uker før jul. Særlig ikke i 16-tida, når alle shopperne, pluss Hare Krishna-folka, er ute på tur. 

(Å legge Hare Krishna-senteret like ved Oxford Street, det må vel være tidenes dårligste ide?) 

Vi tok en pause for å dra til WBs Harry Potter studio, da. Glad jeg har venner som fortsatt er begeistra for Harry Potter!


Vi var jo litt redde for at det bare kom til å bli oss, og så en mengde barn. Men, det var overraskende mange folk på vår egen alder der. De fleste av dem var også kledd i vanlige klær, og ikke trollmannskapper. 

Anbefaler virkelig et besøk på studioene, om du er i området! Du ser hele sett fra filmene, kostymer, spesialeffekter, Dobby, og mye mer. Spennende også for deg som ikke er totalt blodfan! 


Ellers, så gledet vi ikke bare vårt legeme og vår sjel på denne turen, men også vår ånd. For det første, så dro vi på "alternative christmas concert", arrangert av kirka HTB. Kirka er en del av den anglikanske kirke, og har i de senere årene gjennomgått en spennende fornyelse!  

Her på konserten, fikk vi glowsticks (!!), og satt ned på gulvet på puter, i ei gammel kirke. Så var det både julesanger og en fin tale. 

Så, på søndagen, hadde vi skikkelig kirkedag. Først dro vi i Hillsong, og så på gudstjeneste arrangert av HTB. Utrolig bra begge deler! 

Kirkebesøk anbefales veldig på ferie. Spesielt på en tur som hovedsakelig dreier seg om å kjøpe ting, syntes i alle fall jeg det er godt å oppsøke noen kirker. Bli påminnet at den tilfredsstillelsen du får, etter en dag på Topshop, Zara og Primark, er INGENTING sammenlignet med tilfredsstillelsen du får av en personlig relasjon med Gud! 

Hvis dere forresten lurer på hvordan vi fant fram i England, så må nok all æren gå til Kristine og Hilde. Mens jeg typisk ikke helt har registrert hva som skjer, har de allerede kastet seg over både kart, guidebok, og undergrunnsoversikt. 


Så, tusen takk jenter, for at dere geleidet meg gjennom London! Og takk generelt, for en fantastisk fin tur! 

Nå er jeg forresten tilbake i Bergen. Fem dager med storbytur har tatt på, så nå skal jeg legge meg...så drar jeg hjem imorgen =)

Cheers, mates ;)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar