fredag 26. juli 2013

When the sun shines, we'll shine together

Du vet det har vært fint vær lenge når du (nesten) har slutta å kommentere det. Det bare ER sol hver dag, jeg blir ikke overraska mer!

Må være sånn folk i varme land har det. For en eksistens!?

Det kan jo bli litt vel varmt til tider, da. Derfor er smoothie en klar måltidsfavoritt. Syntes selv smoothiene mine er veldig gode. Men, da jeg, siden jeg er en gavmild og god person osv, skulle dele en med Andreas (lillebror nr. 1), sa han at den smake vondt...

Det er det som er med søsken. Null grad av sannhetspynting!

Tror det som skjer, under smoothielagingsprosessen, er at jeg tar litt av når det gjelder kreativitet. Pleier å stappe oppi det meste som faller meg inn. Og er opptatt av at det skal bli SUNT, så tilsetter gjerne litt frossen spinat eller ei gulrot.

Så kan godt dele noen oppskrifter hvis dere vil. Men forstår hvis enkelte er litt skeptiske...

Ellers så har jeg, sammen med Victoria og Ingrid, vært på besøk hos Hanne. Siden Hanne studerer medisin, utviklet etterhvert kvelden seg til å bli en slags medisinsk deleaften/fastlegekonsultasjon.

Selv fikk jeg lettet mitt hjerte om noe jeg har lurt på i årevis, men aldri helt turt å spørre legen om. Nemlig at pupillene mine er over gjennomsnittlig store. 

(Ja, tenker dere ble glade over den spenstige infoen om meg og mitt. Er noe eget med andre menneskers helse, altså...)

Hanne gjorde en undersøkelse med en lommelykt, og dere kan trekke et lettelsens sukk - det er ikke noe galt med øynene mine. Jeg er bare...unik. (Men det visste vi jo fra før av.)

Anbefaler venner i helsesektoren på det sterkeste, altså. Både av økonomiske årsaker, og fordi du kan komme med de litt mer sære og pinlige spørsmålene. I tillegg er de gjerne sympatisk anlagt.

Bading og soling fortsetter jeg også med. I dag måtte jeg kjempe for badeplassen "min" mot fem 14 år gamle gutter. De bare "skal du være her lenge?"

Jeg bare "ja!"

Så satte de i gang med diverse stupeaktiviteter. Etterpå satt de på en stein og tørket seg, mens de konkurrerte om å rape høyest.

På dette tidspunktet hadde jeg - naturligvis - litt lyst til å dra. Men. Da ble det liksom som om de vant. Så jeg holdt ut, og konsentrerte meg om "Veien til førerkortet". Samtidig som jeg også lyttet litt til samtalen deres. Mange av ordene de brukte til hverandre, var ord jeg ikke forsto.

Slik er det å ikke være tenåring mer, gitt. Får ikke med seg alt det nyeste nye. (Har just lært meg hva swag betyr, da. Måtte google det...)

Ikke at jeg savner det spesielt mye. Foruten at det motsatte kjønn ikke er på sitt mest sjarmerende (forstår hvorfor jeg var forelska i Orlando Bloom da jeg var 14, liksom), er det bare utrolig slitsomt. Eller. Jeg syntes det.

Tjueårene derimot. Love them! And I love this summer!

Så nå skal jeg nyte den videre, og det håper jeg dere også gjør =)

Snakkes!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar