torsdag 31. oktober 2013

Desperate times call for desperate measures

Hey hey :) 

I dag startet jeg dagen med å drikke den ekleste drikken noensinne.  

Jeg våknet opp med vondt i halsen, nemlig. Som forøvrig var et SJOKK i seg selv, da jeg ikke har hatt vondt i halsen på årevis. Jeg trodde faktisk jeg var IMMUN. 

Har til og med sagt til folk at jeg er immun. Så dette er jo nesten litt flaut. 

Uansett, fant raskt ut at dette ikke skulle utvikle seg til noe mer. Er kanskje ikke eksamensperiode helt ennå. Men har mitt sosiale liv å tenke på. Som Halloweenfest på lørdag, som jeg gleder meg til i EKSTREM grad. 

Du vet når du er liten, og syntes det er kjempegøy å kle deg ut? Vel, jeg kom aldri over den fasen av livet. Det var vel heller gått i motsatt retning. Jo eldre jeg blir, dess mer liker jeg å kle meg ut.

Så. Å ikke komme er jo uaktuelt. Ja, er med å arrangere festen, så det ER faktisk uaktuelt...

Heldigvis er jeg min mor (urtedamen)s datter. Altså lagde jeg min egenkomponerte helsedrikk. 

I sin originale form er den faktisk veldig god. Pleier å lage den til samboerne mine, når de er syke :) Her har dere oppskriften: 

Malenes Helsedrikk

et par biter hakket ingefær
grønn te
nok vann til en stor kopp
sitron 
honning
kanel. 

Fremgangsmåten er altså at du koker opp ingefæren, sånn i ca. 20 min - en halvtime. Så tar du avkoket (ikke selve ingefærbitene!) oppi en kopp, og legger oppi de andre ingrediensene. 

Så har vi Malenes Helsedrikk: EXTREME version: (oppfunnet i dag morges)

Legg til et hvitløksfedd, og kok det opp sammen med ingefæren. 

Hvis dere tenker at hvitløk, ingefær, kanel, grønn te, honning og sitron smaker ekkelt sammen. Så har dere helt rett. Det var noe av det VERSTE jeg har smakt i mitt liv. 

Jeg fikk den ned, da. En av mine mer positive personlige egenskaper, er nemlig at jeg er god til å drikke/spise ting som smaker vondt. (Sånn sett er jeg en safe middagsgjest...) 

Det var jo ekkelt, da. Men, jeg føler meg bedre, så tror det virka! 

Ellers, så har Astrid og meg eksperimentert med hårsveiser på youtube. Til Halloween. Hvis dere lurte, så er vi hele 23 år gamle, he he...


Visste dere at du kan lage fake pannelugg? Det finnes masse videoer på det på youtube. Eneste forutsetningen er at håret ditt er tykt nok. Aka funka det ikke på håret mitt. 

Snakkes =)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar