mandag 14. oktober 2013

#Jusstudent

Hallo, hallo. Jeg håper alle der ute har hatt ei fantastisk, innholdsrik, GØY helg.

Det har jeg og, altså. Til de grader. 

Var altså en mengde ting jeg kunne vært med på denne helga. Både en konferanse i Oslo, og en tur med Salt. 

Men. Jeg valgte heller å tilbringe kvalitetstid med meg selv og Norges Lover. Good times! 

Tror aldri jeg har tilbrakt så mye sammenhengende tid i leiligheten før. Så det var jo og en opplevelse i seg selv.

Jeg gikk ut en tur på lørdagen, da. Siden vi ikke har termostat, hadde jeg tatt på meg både lue og ei varm jakke...og så kom jeg ut, og det var SÅ varmt.

Det som var litt typisk, var at jeg hadde en veldig rar genser under jakka, som jeg egentlig ikke ville at noen skulle se. Pluss at jeg ikke hadde vaska håret. Så jeg hadde ikke så lyst til å ta av meg lua heller.



Som dere kan tenke dere, hadde jeg altså litt av et DILEMMA foran meg. Godt jeg er jusstudent, og dermed tar konkrete helhetsvurderinger hver eneste dag. Endte forresten opp med en slags mellomløsning, tok av jakka og beholdt lua. (Sånn hvis dere lurte...)

Det ble en fin tur, da. Jeg gikk (som jeg pleier å gjøre) på måfå. Var litt redd jeg plutselig skulle ende opp på Ulrikens topp. Jeg har det med å bestige fjell uten å ha intensjoner om å gjøre det (for real).

Jeg hadde ikke med vann, skjønner dere. Så dermed for meg at jeg typisk skulle falle sammen av dehydrering midt på fjellet. Og så måtte jeg blitt flydd ned til Haukeland i helikopter, og det ville jo sikkert være litt spennende, men samtidig flaut.

(Ja, jeg tenker alltid i så dramatiske baner.)

Heldigvis er Ulriken litt vanskelig å bestige uten å være klar over det, så jeg snudde da jeg kom til Montana.


Uansett, sånn på søndagen begynte jeg å bli litt desp på sosial kontakt. Hadde riktignok jentekveld med min kjære samboer Cec på fredagen, men hun jobbet lørdag og søndag. SÅ. Da tok jeg en jusspause, og dro på fjelltur med Nora. Og etterpå dro jeg i kirka. Begge deler var utrolig hyggelig. Setter jo alltid pris på å være med andre mennesker, men lenge siden jeg har satt SÅ mye pris på det, ha ha. Var litt som å drikke vann når du er veldig tørst, om dere skjønner...

Og nå. Tre lesedager igjen. Så føl dere fri til å be, de av dere som har det for vane ;)

Snakkes, og god natt! 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar