lørdag 26. oktober 2013

Lørdag

Den nye fårfargen ;) 
Hello =) Godt med helg, altså. Har tross alt hatt tre hele skoledager denne uka...he he. Vi hadde ikke forelesning før onsdag, og det er seriøst en REKORD i hvor lenge vi har fått fri etter en eksamen.

Boka, den ble ikke åpna for torsdag. Har vært opptatt, skjønner dere. For eksempel så har jeg vært hos frisøren.

Mamma rakk nemlig å sette i gang "Operasjon redd Malenes hår" før jeg dro tilbake til Bergen.

Jeg bryr meg selvsagt om at håret mitt er fint, men mamma bryr seg ENDA MER. Og mens jeg er mest opptatt av at håret ser bra ut, er mammas hovedfokus at det skal være friskt. 

Håret mitt har nemlig ikke vært helt i form. Å stripe håret superlyst er visst ikke helt optimalt, særlig ikke når du har "babyhår" (fine, som i skjøre, hårstrå. Så vet dere DET, liksom.)

Jeg var ærlig talt litt sånn "jeg bryr meg ikke om det er skadet, jeg syntes det ser så fint ut når jeg striper det! Og jeg får jo nytt hår hele tida!"

Men. Det var som sagt en person utenom meg selv som hadde litt sterkere følelser for emnet. Så hun ringte, etter tillatelse fra meg, til frisøren og redegjorde for situasjonen. (Jeg tenkte det var greit at den av oss som brydde seg mest kunne få sagt det hun følte hun måtte si...)

Nevnte redegjørelse gav resultater, da. Jeg fikk en kjempeflink frisør, som mente det var fullt mulig å gjøre noe. 

Og det var det! Nå er både mamma fornøyd, siden håret har det bedre, og jeg er fornøyd, siden det ser bra ut! Jeg var egentlig lei av å ha samme hårfarge, bare visste ikke helt hva annet jeg skulle gjøre.

Så, takk mamma, for at du bryr deg. Om meg. Og om håret mitt.

Etter frisørtimen dro jeg tilbake til Bergen. Så da var det hello, pengekrav. 

Fordi vi har pengekravsrett som fag, altså, ikke fordi noen har pengekrav MOT meg. (Tror jeg.)

Til nå, i faget, er jeg litt sånn "???" Har lært meg hva likviditet betyr, da. Og lest masse dommer om renter.

Merker at renter ikke er hjertesaken min.

Ærlig talt gir hele faget meg litt sånn økonomiassosiasjoner. Som jeg igjen assosierer veldig sterkt med matte. Og matte er, for meg, noe av det mest uforståelige på denne jord. Altså ikke superpositive assosiasjoner.

Men. Kan være den gudommelige gnisten (= ekstrem faglig glede, begeistring. Tande, en av foreleserne våre, er veldig ivrig på den gudommelige gnisten...) vil komme snikende utover i neste uke.

Ellers, så er det bare Cec og meg i leiligheten for tida. I dag henger Cec med Alexander, og da får ikke jeg lov til å være med. (Rart.)

Har (faktisk) andre venner, så det går bra, da. Har vært på cafe med Cathy, min eldste venn i hele verden, så det var koselig! Og får besøk snart. Til dette besøket har jeg laget en lilla kake. 


Den lilla kaka

Var ikke meninga at den skulle bli lilla. Rørte inn blåbærene litt for kraftig...satser på at den smaker godt!

Dere må ha en bra kveld videre, vi snakkes/blogges ;)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar