torsdag 14. november 2013

Life of a law student

Hei, og velkommen til dere alle. Spesielt velkommen til Steinar og Joachim (som jeg jobber i Navigatørene med) De har begge opplyst om at bloggen er en "guilty pleasure" i hverdagen, og har nå ytret frem et ønske om å bli promotert litt mer her inne...

(Bare å gi beskjed dersom det er andre som føler for å bli mer synlige på bloggen.)

Uansett, jeg håper dere alle har hatt en fin dag! Og har en fin kveld/natt.

Selv har jeg, foruten en tur på Kiwi, ikke beveget meg utenfor husets fire vegger. Har siste dag av obli, aka universitetspålagt husarrest...

Kunne ikke dra på Life ei gang, og det er jo kjempetrist! (Life = mindre grupper som møtes, fra kirka. Vi snakker om søndagens tale, deler liv og ber sammen.)

På min Life pleier vi alltid å ha en "highs and lows" runde. (Tror det er ganske vanlig.) Altså en runde hvor vi forteller litt om, ja, hvordan det går i livet. Siden jeg altså går glipp av dette, tenkte jeg å ta det på bloggen. (Lol).

Liker å ta det "kjipe" først, så vi kan starte med LOWS: vel, jeg hadde en kjempetrist drøm i natt, om at familiemedlemmer døde, og flere parvenner av meg slo opp. I tillegg, så var to av venninnene mine gravide, og de hadde ikke noen mann, så de kom til å bli alenemødre, og det var jo og ganske trist. Pluss at jeg ble angrepet av to katter.

Huseieren installerte badekar til oss, da. I drømmen, altså. Så det var jo fint. (Har veldig lyst på badekar.) Men. Et badekar veide jo ikke akkurat opp for alt det andre. Så var rimelig letta da jeg våkna.

Ja, også er det jo obli. Vi skriver om foreldelse av erstatningskrav. Og halve oppgaven går ut på å redegjøre for hvordan loven burde endres. Og jeg er litt sånn, ok, jeg har hatt dette faget i TRE UKER. Har just lært meg hva foreldelse er, liksom. Føler meg ikke ekstremt kompetent til å skrive 1500 ord om forslag til endringer...

(Det blir liksom litt som om du har studert medisin noen uker, og noen spør deg om du har noen nye ideer om hvordan man skal operere hjertepasienter)

OG, jeg trente kjempehard yoga idag. Det var grusomt mens det foregikk. Hadde lyst til å legge meg ned og gråte faktisk. Altså fordi det var hardt, ikke fordi jeg var trist av noen annen grunn, sånn for å presisere...

Skal ikke akkurat påberope meg å være ekstremt sterk. Men. Det VAR en hard økt.

Nei, vet dere hva. Nå går jeg over til HIGHS: For det første, så må jeg nesten fremheve at etterpå, da var det digg å ha trent. Og jeg lagde helsedrikken min, da ingefær visstnok motvirker stive muskler, så spennende å se om det vil virke!

Og selv om det ikke er supergøy å skrive oppgave, så har jeg gjort det koselig for meg selv. Stearinlys, soundtracket til The Holiday (anbefales å høre på!), og varm sjokolade!

Hadde faktisk litt baktanker med all denne kosen. Nemlig å lure underbevisstheten til å tro at jeg hadde det kjempegøy. Siden omgivelsene var så hyggelige. Funka ikke helt, men var veldig kos, da.


Dessuten, så er jeg nesten ferdig nå. Må bare lese gjennom, liksom.

Og utenom pengekravsrettslige issues (altså av den faglige, og ikke personlige sorten) ...så går det fint. Det er mye gøy som skjer, og bedre skal det bli. Er tross alt snart desember, en av mine to favorittmåneder. (Den andre er mai.)

Meeen, klokka er altså nesten halv to. Så. Bør muligens fullføre oppgaven, istedenfor å blogge. 

God natt =)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar