onsdag 6. november 2013

All you ever need is a feather boa (right?)

Hey peeps ;)

I dag er det sol i Bergen by, så jeg bestemte meg for å gå til skolen.

Det var fint, men mest av alt var det KALDT. Jeg har ennå ikke helt fått taket på den kle-seg-etter-været greia. (Kanskje jeg lærer til neste år. Da er jeg tross alt 24!) Så holdt på å DØ av kulderelatert sjokk.

Glemte det litt da jeg gikk gjennom Nygaardsparken, da. Pga. at jeg gikk alene, og var redd noen typisk skulle hoppe ut av en busk og knivstikke meg.

Som dere sikkert har forstått, så skjedde ikke dette, og jeg kom meg på skolen. Nærmere bestemt HF-biblioteket. Er MASSE jusstudenter her. Fascinerende hvor mange av oss som har behov for å komme unna eget fakultet...

Ellers, så må jeg fortelle dere noe spennende og fantastisk: jeg har ENDELIG fått en LEGITIM GRUNN til å anskaffe fjærboa!!!

Jeg vet, det er virkelig ukas, ja kanskje månedens, beste nyheter!!!

Holdt faktisk nesten på å kjøpe en da jeg var ti. Den kosta 40 dollar, som utgjorde, sånn, all my life`s savings. (Mest fordi jeg ikke hadde savings. Jeg var mer et bruk-de-pengene-du-har-på-ny-Barbie type barn.)

Men mamma bare "Malene. Er du sikker på at du vil bruke alle pengene dine på en fjærboa?"

Og jeg bare "ja!"

Og hun bare "Er du HELT sikker?"

Og jeg bare "eeem....ja???"

Og til slutt fikk hun faktisk overtalt meg til å ikke kjøpe den. Noe jeg altså har angret på i ettertid. Har nemlig, som sagt ovenfor, følt at jeg måtte ha en LEGITIM GRUNN for å begrunne anskaffelsen.

Og det har jeg nå fått!! Årets julebord med Salt19, har nemlig "The Great Gatsby" som tema. Altså 20-tallet. Altså fjærboaens æra. 

Så, som dere ser, totalt LEGITIM GRUNN!

Vil jo si at fjærboaen vil komme godt med i hverdagen og, da. Bare tenk, hvis jeg har en dårlig dag. Så kan jeg bare ta på meg boaen, og vips, så føles alt så utrolig mye bedre! 

Så da forstår dere sikkert hvorfor jeg er så glad. Forresten er jeg glad for en annen grunn også, nemlig at jeg har kjøpt en kopp med den ekstremt digge kaffen som selges her! 35 kroner for en kjempestor kopp med caffe latte, det er faktisk en god deal. (Til å være Norge, lol.)

Og nå. Skal jeg kose meg videre med pengekrav. Eller eventuelt bare dra hjem...

Snakkes =)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar