torsdag 28. november 2013

Confessions

Hey world ;)

Da var det eksamensperiode. Igjen. Det er faktisk bittelitt grusomt. Vet det er VELDIG politisk ukorrekt å si dette, men noen ganger skulle jeg ønske jeg heller kunne bli husmor. 

Serr. 

Helga var utrolig fin, da. JussNavigatørene dro på hyttetur til Radøy, så det var kos. Vi snakker pepperkakebaking, bibellesing, bønn, og, ikke minst, prating!

Og, på søndagen, så fant vi ut at vi skulle dra på gudstjeneste, i ei lokal kirke.

Vi var litt sent ute, da, OG det hadde snødd, altså glatte veier. Pluss at vi havna rett bak politiet. Som kjørte i typisk 30. Og vi bare "satser på at det ikke er dåp, og masse folk, og vi kommer brasende inn".

Men det var jo selvfølgelig akkurat det som skjedde.

Ja, ja. En gudstjeneste er vel et av de beste stedene å komme for sent til. Tatt i betraktning hvor sentralt tilgivelsen står i kristendommen. He he.

Kirka vi dro til, var forresten ei statskirke. Jeg er vokst opp i en menighet med flagg (loved it!), og kirka jeg går i nå, har røykmaskin og lysshow. Så. Den norske kirke er faktisk litt eksotisk for meg.

Har ikke helt taket på de opp og ned-greiene, men det var en fin opplevelse å være der. Jeg syntes det er flott, at selv om vi uttrykker oss ulikt, så tror vi på den samme guden!

Etter turen, var det derimot mandag og eksamenslesing. Sukk.

Men, vi har hatt besøk av Ole, vår Hedmarktoppenvenn, så det har vært gøy! Var litt folkehøysskolereunionstemning i grunnen.



Ole er dessuten en veldig bra husgjest. Det som er fint med Den Moderne Mann, er jo at de mestrer både typisk "feminine" og "maskuline" oppgaver. Så, i tillegg til å være generelt underholdende, bakte han boller, lagde middag, og fiksa lampa vår!

Nå er det forresten torsdag, og det har seriøst tatt meg to dager å skrive ferdig dette innlegget. Juss + blogg er ikke en perfekt kombi, gitt.

Og ja, jeg sitter faktisk og blogger i en paljettkjole. Because that`s the way I roll...



Vel, helt seriøst, så er årsaken til begge kjolebildene, at Astrid og meg hadde en liten photoshoot. Mens vi spiste glasur. Vi lagde ikke kake, bare glasur. 

Jeg VET, å bo med venninner er så sykt gøy!

Og nå må jeg nok starte leggeprosessen min...Dere må ha god natt, og de av dere som har eksamen snart, må ha lykke til. Det er fælt mens det står på, men, i motsetning til husmødrene, får vi i hvertfall en skikkelig juleferie etterpå!

Snakkes =)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar