lørdag 29. juni 2013

We Have All the Time in the World

Sommerferie er bare utrolig digg.

Jeg har god tid hele tida. Når jeg for eksempel kommer til et gangfelt, og det grønne lyset blinker og snart skal gå ut...så venter jeg bare på neste gang det blir grønt lys. Istedenfor å spurte over og be til Gud om at det skal gå bra, som er det jeg pleier å gjøre.

Og i går lagde jeg boeuf bourgignon. Det er en fransk kjøttrett som tar sånn omtrent fem timer å lage. No stress det liksom.

Og til dessert lagde jeg poires au gingembre, innbakte pærer med saus av fløte, sukker og ingefær.

Elsker dette livet!

Det er greit at jeg har god tid, da, for det tar liksom litt lang tid hver gang jeg skal et sted. Siden jeg ikke har lappen, og det går sånn type en buss i timen fra hjemstedet mitt. Og jeg må alltid bytte til en ny buss før jeg kan komme meg til der jeg skal. Dette, kombinert med at jeg ikke har smartelefon, samt mitt anlegg for å gå meg vill og kollidere med lyktestopler gjør at jeg nesten føler jeg er sånn 1/4 handicappa. Ish.

Jeg holder faktisk på å lære meg å kjøre, da!!! Etter å ha snakket i fire år om hvordan jeg har bilkjøringsangst, tok det sånn en kjøretime før jeg fant ut at jeg faktisk liker å kjøre...

Nå i helga prøver jeg meg dessuten som tenåringsmor, siden foreldrene mine er bortreiste. Brødrene mine er henholdsvis 16 og 13, og som alle vet er tenårene en superkomplisert tid. Med min psykologiske fagkompetanse (studert psykologi ett helt år), samt 23 år med livserfaring, er jeg virkelig veldig klar for masse meningsfylte samtaler om alt fra narkotika og alkohol til meninga med livet og, ikke minst, kjærligheten.

Vel. Jeg tror kanskje min visdom strekker seg mer i storesøster enn forelder kategorien, sånn helt ennå.

Det mest utfordrende til nå har vel vært å fått dem til å stå opp før halv ett. Mitt personlige foreldertriks er å friste med amerikanske pannekaker.

Og nå skal jeg lære lillebror på 13 å vaske badet. (Fordi mamma ba meg om det. Er ikke SÅ inni denne oppdragergreia at jeg hadde kommet på å gjøre det av meg selv...)

Snakkes!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar