torsdag 6. juni 2013

Miss Impracticality

Det er en grunn til at jeg studerer juss, liksom, og det er at det ikke krever praktiske ferdigheter overhodet.

Det eneste som egentlig trenger å funke på deg, om du vil studere juss, er hodet ditt. Du kan være lam, du kan være blind, du kan være en hjerne som er holdt i live i en tank av kjemikalier i et labratorium.

Sånn sett er det et veldig ikke-ekskluderende studium.

Nå i sted måtte jeg dessverre utøve mine ikke ekstremt godt utviklede praktiske ferdigheter. Jeg har kjøpt denne krølltanga, nemlig.

Jeg legitimerte kjøpet ved å si til meg selv at det er en investering. Siden jeg skal i så mange bryllup i sommer, og med den sparer jeg faktisk penger ved å ordne håret selv, istedenfor å gå til frisøren.

Bare at jeg trenger litt trening, sånn når det gjelder krølleutførelsen. Som jeg sa, det er en grunn til at jeg skal bli jurist og ikke for eksempel frisør.

Jeg bare satser på å bli litt flinkere før hendene mine er helt arrifiserte. (Er det et ord? Vel, det er det nå i hvertfall...) Jeg har allerede noen brennmerker, og det gjør faktisk litt vondt...

Men. Nå må jeg legge meg. Siden hjernen min som sagt er den eneste delen av kroppen jeg egentlig trenger for å utøve mitt fremtidige yrke, er det kanskje greit å ta litt vare på den...

God natt!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar