onsdag 5. juni 2013

Sørlandschicks har bursdag!

Bildetakning mens sjokoladen blir brent...
Astrid er jo en av mine aller beste venninner, og i går var det hennes 23-årsdag!!! Så det var GØY!

Vi er begge født den 4, og sånn sett er det kanskje ikke så rart at vi har et spesielt bånd. Eller. Jeg tror egentlig vi hadde hatt det uansett.

Det er ikke bare det at vi kan snakke om alt, (for det kan jeg heldigvis med mange av de nærmeste venninnene mine!), det er det at vi kan snakke om samme tema i timesvis. Eller dagesvis.

Men. På kjøkkenet. Der er vi virkelig et veldig, veldig dårlig team. Som jeg uttalte senere på kvelden: "det handler ikke om mangel på evner, det handler om mangel på konsentrasjon".

For, vi skulle altså bake mislykka sjokoladekake. Og jeg står ved ovnen og rører i ei gryte med sjokolade og smør, og Astrid står ved siden av meg og visper eggedosis. Og så finner vi ut at vi skal ta bilde av oss selv med Astrids iphone! For å dokumentere bursdagen, liksom. Så det gjør vi...en stund.

Og så. Når vi er ferdige. Så ser jeg ned på gryta jeg rører i, og oppdager at sjokoladen og smøret er brent!

Så da må vi gå på butikken. Mens vi er borte endrer de andre tilstedeværende i leiligheten musikken fra One Direction til Jack Johnson. De bare "vi hadde en avstemning!". Og jeg bare "det er Astrids bursdag!" Og så setter jeg på denne sangen.

Vi lager ferdig kaka, da, og så sitter vi rundt bordet og gleder oss til den skal bli ferdig, ikke sant. For mislykka sjokoladekake er virkelig veldig, veldig godt. Hvis du ikke er kjent med kaka - og da har du gått glipp av en av livets store gleder - så kan jeg fortelle deg at det er en slags sjokoladefondantgreie. Den skal være flytende, liksom.

Men. Når vi tar kaka ut ovnen. Så er den helt gjennomstekt. Mislykka "mislykka sjokoladekake"...

Så. Kjære Astrid. Jeg tror kanskje Cecilie bør hjelpe deg med kakebakingen til neste år...

Klemmer til dere alle =)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar