søndag 13. april 2014

Lucky Lucky

Hallo i luken,

I dag tenkte jeg å starte med å vise dere noen BILDER.

For det første, her har vi et bilde av meg i påskeferien i fjor.


Her var jeg altså i Australia. Jeg bada, solte meg, shoppa, ble venner med kenguruer osv.

Så, har vi et bilde av meg fra påska i forfjor. Her var jeg altså i Israel. Hvor jeg besøkte masse spennende steder fra bibelen. I tillegg til å bade, sole meg, shoppe, spise falafler, osv.


Og nå. Til slutt. Har dere et bilde av hva jeg gjør I ÅR i påskeferien.


Yess. I år er det hjemmepåske, med pensumlesing og annen moro. Som å se på forelesningsvideoer. Vi har nemlig eksamen fem dager etter påske!!! 

(Er generelt fornøyd med fakultet mitt, men de kan ikke sies å være veldig opptatt av at studentene skal ha FRI. Har faktisk en teori om at dette egentlig er en bevisst greie, for å forberede oss på yrkeslivet...)

Hadde min mørke triste stund, da jeg fant ut av eksamensdatoen!

Men. Før dere tror dette blir et Malenes-liv-er-så-sykt-fælt type innlegg, så kan jeg si at det blir det ikke.

Etter den nevnte mørke triste stunden (ok, den var ikke mørk og trist, bare, sånn, litt), fant jeg nemlig ut at jeg heller ville fokusere på følgende:

For det første, at livet faktisk ER urettferdig. Noen ganger er andre mennesker (som de som har påskeferie) heldigere enn deg. Og du må egentlig bare akseptere det!

Og for det andre. Det er tross alt ganske mange mennesker som blir utsatt for verre urettferdigheter, enn å ha eksamen den 25. April. 

Jeg mener, samlet sett, så er jeg faktisk en veldig heldig person! Jeg har vært på to kjempekule påskeferier, to år på rad. Jeg får lov til å ta en utdannelse i noe jeg brenner for! Jeg er hjemme hos foreldrene mine, som gir meg mat og emosjonell støtte 24/7.

Så, ja, det hadde selvfølgelig vært hyggelig å typisk ligget på ei strand akkurat nå. Men det får heller bli senere...

Inntil videre, så får jeg glede meg over sol og lesepauser og fine samtaler rundt middagsbordet.

Ha en fin kveld videre,

hilsen heldig jente =)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar