lørdag 19. april 2014

A little break from reality

Når du setter deg ned for å lese, og kjenner at hvis jeg ser på pensum ett eneste sekund i dag, så kommer jeg til å SPY. Fordi du er så lei. Da kan det være greit å ta en pause.

Så, mamma og meg dro på bytur. Må si jeg liker bypåske, særlig i vær som dette her! Vi dro på cafe, og etterpå fant vi ut at jeg kunne velge meg bursdagsgavene mine. Så DET var jo, naturligvis, veldig gøy.


Ha ha, jeg fikk de butikkansatte til å pakke inn gavene. Så kan jeg pakke de ut på mandag, når vi skal feire dagen min. (Har bursdag 4. mai, så feirer med familien før jeg drar).

Et av plaggene jeg vurderte å kjøpe, var denne kjolen fra Ganni. Plantene skal visst være palmeblader, men de likner jo virkelig på noe annet... Fant ut at det ville blitt feil, på veldig mange ulike måter, hvis jeg ble kjent som hun med hasjkjolen. Så jeg droppa det kjøpet.

Å, det minna meg om da jeg var 16 år, og kjøpte en genser med hodeskalle på. Tror det er ca. det mest opprørske jeg har gjort i mitt liv.

Jeg vurderte litt å ta tatovering ei stund, da. Det og da jeg var 16. Venninna mi fortalte meg om et bra sted. "Det er veldig skittent der, men de sjekker ikke ID!" sa hun til meg.

Flaks at jeg har bakteriefobi. Ellers hadde jeg vel endt opp med en rosa sommerfugl på korsryggen.

Forresten, må bare si at jeg syntes det er litt crazy, at det er hele ÅTTE ÅR side jeg var 16!! Jeg følte meg så voksen da!

Nå er jeg jo nesten 24. Så nå ER jeg faktisk voksen. Eller noe sånt ... Fortsatt like gira på påskeegg, da. Både Silje, Paul og jeg har gleda oss hele uka! (Paul er ti år yngre enn meg, da.) Andreas, derimot, har ennå ikke henta sitt egg. Han har visst ikke fått søtsuggenet.

Kanskje jeg skal foreslå at vi andre kan dele innholdet i egget hans. Er faktisk usikker på om han hadde merka det. Har tatt godteri fra hans dag i julekalenderen i årevis, og han har fortsatt ikke oppdaga det.

Før dere tror jeg er verdens slemmeste søster nå, som tar godteri fra min egen bror, så må jeg fortelle dere at jeg tar det typisk på lille julaften, når jeg vasker huset og har lavt blodsukker og ikke er helt tilregnelig. Og det er tale om ting som har ligget der ganske lenge. 

Men - påskeegg tar jeg ikke altså, det er ikke innafor, for å si det sånn.

Oki, nå skal jeg lene meg tilbake, med litt mer godterispising. Eller kanskje jeg drar og trener? He he, tviler litt på det...

Ha en flott påskeaften =)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar