fredag 18. april 2014

Cross Equals Love

http://distilleryimage0.s3.amazonaws.com/688c3d0cc71011e3889f0002c9df1698_7.jpg
Det er langfredag.

Og hva gjør jeg? Jo, jeg sitter inne og leser til eksamen.

Det føles på en måte litt feil. Jeg føler jeg burde ha markert dagen. På en eller annen måte.

Jeg mener, det som skjedde var så utrolig STORT. Jeg vil si det største som har skjedd menneskeheten noensinne.

Jesus døde. For oss. For at vi kunne være nær Gud, som ikke tålte synd. 

Tenk om det ikke hadde skjedd! Da måtte vi ha forsøkt å blitt gode nok i oss selv, for å kunne være nær Gud. Tviler sterkt på at noen hadde greid det...

Jeg syntes at cross = love sier det så bra. For det er faktisk så enkelt. Vi hadde ikke gjort oss fortjent til noe. Vi kunne ikke gjøre oss fortjent til noe. Men Jesus døde, fordi han elsket oss.

Det blir nok ikke noen veldig markering av langfredag på meg i år, foruten å lese bibelteksten. Men. Jeg kan i hvertfall stoppe opp, og kjenne litt på hvor utrolig TAKKNEMLIG jeg er! For at jeg er elsket uten betingelser.

Men han ble såret for våre lovbrudd, knust for våre synder. Straffen lå på ham, vi fikk fred, ved hans sår ble vi helbredet - Jes. 53:5 

Ønsker om en god påske videre! 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar