fredag 17. januar 2014

Baby, it`s cold outside

Det er så utrolig kaldt for tida, jeg tror halvveis jeg skal dø hver gang jeg er ute. (Liten overdrivelse her, men, ja, you get my point...)

I går, da jeg skulle på skolen, innså jeg at det gikk an å ta på seg stilongs. Så det hjalp en del. Logisk nok.

I dag glemte jeg det dessverre igjen. Jeg vet, jeg er så vittig noen ganger! Jeg får skylde på at jeg delvis vokste opp på Hawaii, hvor jeg gikk med sommerkjole hver eneste dag. (Bokstavelig talt. Hadde bare en shorts, og jeg kan telle på en hånd, hvor mange ganger jeg brukte den.)

Men det er 19 1/2 år siden jeg kom hjem derfra. Så burde vel ha lært meg hele den "om-vinteren-går-man-med-kalde-klær-greia".

Tross denne kulda, gikk jeg faktisk FRIVILLIG ut av fakultet idag, for å kjøpe en kaffe på Godt Brød.

Dette viser egentlig en rekke ting: 1) kaffen på fakultet er såpass lite god, at man går igjennom fysisk smerte (altså kulde), for å slippe å drikke den, 2) Jeg begynner å bli litt vel latte-avhengig, og 3) at jeg sannsynligvis burde søke en slags erstatning, fra foreldrene mine, for at de pushet på med fancy-kaffe da jeg var i en ung og formativ alder. Hallo, jeg lider faktisk et økonomisk tap av dette her!

Ha ha, nei da, jeg er sykt takknemlig, for den kaffen gir meg sykt mye glede. (Og mamma gir meg faktisk kaffepenger innimellom, fordi hun vet jeg blir så glad av det!)

Syntes egentlig det er litt kleint med helfigurbilder av seg selv, btw, men følte dette illustrerte hele innlegget så godt. Det er min eneste skikkelig varme vinterjakke, så må gå med den hver eneste dag for tida. Er. Så. Lei.

Ok, jeg innser at jeg er sykt heldig, som har ei veldig varm vinterjakke, og at dette er et teit, superlite, i-landsproblem.

Men. Er fremdeles sykt lei. 

Og vet dere hva, nå må jeg stikke! Har kveldsmatbesøk.

Vi blogges, så må dere alle ha en herlig fredagskveld, og smile fordi det er helg =)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar