fredag 31. mai 2013

Good Morning, Sunshine!

Vet dere hva, nå har jeg stått opp klokka syv tre ganger på ei uke. Frivillig!

Å stå opp tidlig ligger vel ikke direkte i min natur, så jeg er faktisk ganske stolt. Jeg føler nesten jeg fortjener en premie.

Bare at en greie med å være voksen, er at det skal ganske mye til før du blir premiert. Det er ikke nok å stå opp tidlig tre dager, du må liksom sette ny verdensrekord i å stå opp tidlig.

En helt annen sak er at jeg uansett sjelden er på skolen før ni. Å kjappe meg ligger bare ikke naturlig for meg. Jeg får skylde på at jeg er fra Sørlandet, hvor vi som kjent tar det som det kommer.

En av greiene som gjør at jeg bruker lang tid om morgenen, er min forkjærlighet for god frokost. Min nåværende favoritt (det endrer seg ofte, for jeg blir veldig fort lei av ting!) er en sunn versjon av amerikanske pannekaker. Oppskriften er faktisk selvoppfunnet, og reaksjonene til nå har vært veldig positive.

Ok, så, til nå er det vel strengt tatt bare jeg som har smakt dem. Men. Jeg tenkte å dele oppskriften her, så kan de som vil teste den ut!

Malenes SUNNE Amerikanske pannekaker

2 spiseskjeer cottage cheese
2 spiseskjeer vaniljekesam
4 spiseskjeer havregryn
ett egg
ca. en halv teskje bakepulver
en bittebitteliten andel salt

Nok til ca. tre pannekaker, så røren kan utvides ut fra sultbehov ;)

Fremgangsmåte:
Blant alt sammen. Om du vil kan du bruke stavmikser, så blir røren mindre klumpete. (Eller så kan du bare ikke bry deg om røren blir klumpete, og få mindre oppvask. Jeg gjør som regel sistenevnte) Så er det bare å steke dem på middels varme et par minutter.

Serveres med ditt favorittpannekaketilbehør. Eller evt. det tilbehører du for tiden har i hus...eller evt, om det virkelig er lenge siden du har handla, det tilbehøret samboerne dine har i hus...

Nå må jeg forresten kanskje gå tilbake til å lese forvaltningsrett. Muligens.

Eller først så vil jeg dele en liten ting til med dere, nemlig efeserne 3, 17-20:

Må Kristus ved troen bo i deres hjerter, og dere stå rotfestet og grunnfestet i kjærlighet.18 Må dere sammen med alle de hellige bli i stand til å fatte bredden og lengden, høyden og dybden,
19 ja, kjenne Kristi kjærlighet, som overgår all kunnskap. Må dere bli fylt av hele Guds fylde!
20 Han som virker i oss med sin kraft og kan gjøre uendelig mye mer enn det vi ber om og forstår.

Det jeg elsker med disse versene, er at de sier noe både om hvor enorm kjærlighet Gud har til oss (den overgår ALL kunnskap!), samt hvor mye han kan gjøre om vi ber han om det! Amazing stuff, liksom.

Men nå MÅ JEG seriøst lese videre. Ho ho, jeg har det så sykt festlig for tida, det er jo helt vilt. Ehm, not. Ti dager igjen, da!

Ha en god dag videre =)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar