tirsdag 14. mai 2013

Livet er en fest, liksom

Det er vår, det er mai, og jeg har partystemning i mitt hjerte. Det har vært gjenforeningsfest med vårjakkene, og av og til dukker sola frem!!?

Dessuten bare skjer det veldig mye for tida. For det meste mye gøy! 

Eksempelvis på lørdag, så var det utdrikningslag for min kjære samboer Anne Marie. Vi snakker gitarspilling i gågaten, vi snakker planking, vi snakker lasertag!

Sistenevnte anbefales på det sterkeste, det var utrolig gøy. Særlig når vi faktisk turte å skyte hverandre. De første minuttene bare var vi på våre respektive sider og gjemte oss...lol...

Etterhvert ble vi derimot mer modige, og begynte å "storme" hverandre. Anførselstegnene er tatt med fordi vår ide av storming innebar å løpe inn sånn en meter på det andre lagets territorium, skyte et par laserskudd, og så løpe tilbake når vi selv ble skutt.

Jeg var den dårligste, da. Jeg sier ikke det for å være beskjeden, jeg fikk lavest poengsum.
Så. Kjære det norske militær. You don`t want me. Seriously.

Etter at Anne Marie hadde arrestert noen russ og fått folk i rulletrappa til å stå i en rett linje, dro vi hjem og spiste pizza. Og kake. Og chips. Og godteri. Det ble en kjempekoselig kveld hvor vi bare prata, hadde leker og koste oss. Og spiste ting, ikke minst...

Neste dag var det. Så. Mange. Rester. Blant annet en tredoblet cookiedeig, som vi ikke hadde fått bakt ut engang. Det var kjempegøy, sånn, vi må bare spise alle cookiesene opp, det var synd gitt, ho ho ho. Men nå er jeg så sykt lei. Det eneste jeg craver er suppe liksom.

SÅ, som dere ser, livet er innholdsrikt og gøy. Men. Også travelt. Jeg tenker at det som er viktig da, det er å ikke nedprioritere det som egentlig er aller viktigst. Dette er ett av mine favorittbibelvers, fordi det minner meg på dette:

Søk først Guds rike og hans rettferdighet, så skal dere få alt det andre i tillegg - Matt 6:33

Så jeg prøver å søke Guds rike litt hver dag. For eksempel så leser jeg efeserbrevet. Vi holder på med et studium av det i kirka for tida, og jeg bare wow, for ei bok! Og, for noen taler vår pastor Øystein Gjerme holder om temaet, ikke minst! De kan høres live hver søndag klokka 19 på Salem, eller her!

Snakkes :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar