fredag 3. mai 2013

Kom mai du skjønne milde?

Været i Bergen altså. Jeg. Gir. Opp. Det er 3. mai. Og det snør. Helt seriøst dere, trangen til å flytte ned til mitt kjære Sørland har sjeldent vært sterkere.

Jeg drakk liksom Chai latte og hadde julestemning i dag morges, og jeg tenkte bare dette er så sykt feil.

Ellers så skriver jeg på min obligatoriske kursoppgave, eller, hm hm, jeg gjør jo egentlig ikke det, jeg blogger. Lol.

OG, jeg blir jo 23 i morgen, så dette er den siste dagen hvor jeg kan synge med på denne sangen og virkelig kjenne at dette er sangen min lizm. Heldigvis har jeg funnet en ny favorittsang. Som er denne.

(Vel. Den er kanskje ikke sånn all-time favorite. Men jeg liker den.)

Ikke døm meg. Den er kul. Og den har jo et positivt budskap: du trenger ikke bruke masse penger på å se "incredible" ut.

Ikke at jeg helt lever ut sangens budskap, da jeg senest i går kveld googlet "Celine-veske". Selv om jeg absolutt IKKE har verken penger eller samvittighet til å bruke 10 000 kr på ei veske.

Jeg nevnte dette for Kristine, og hun bare "du må ikke starte med ei veske fra Celine, da! Du må starte med ei til et par tusen. Så, etter hvert, vil grensen for hva som er ok og ikke ok å bruke på ei veske...utvide seg."

Og jeg bare "takk, Kristine! Det var et godt råd! Jeg er så glad for å ha deg i livet mitt!"

Så jeg googlet "Marc Jacobs-veske".

De er fortsatt litt dyre for meg, da. På den ene siden så har vi hele samvittighetsgreia, sånn at barn i Afrika sulter og sånn. Og så har vi altså det faktum at jeg - endelig - skal starte på lappen i sommer, og dermed skal bruke pengene mine på det. Sykt festlig, jeg vet. Istedenfor å dra på ferie skal jeg helt seriøst betale for å gjøre noe jeg er livredd for å gjøre. (Siden jeg syntes det er skummelt å kjøre bil liksom.)

Men nå må jeg gå på butikken. Jeg har glemt/ikke giddet å handle i det siste, hvilket har ledet til veldig mange interessante matkombinasjoner. Nå har jeg bare tacosaus, ett egg, majones, smør, og sånn ti ulike meltyper igjen. Pluss veldig mange frø. Og linser. Og mango chutney. Og balsamicodressing. Og tabascosaus.

Så. Vi snakkes/blogges/sees =)

1 kommentar:

  1. Jeg forstår det VELDIG GODT! Liker vesker....lider av veske dilla! Men, det er rart med det der. Ofte er det drømmen om vesken som er det som virkelige gøye! Nå er jeg godt voksen og har råd til å kjøpe fine, dyre og kjente vesker. Men, når jeg kjøper den, så er "rusen" over og da er det nye vesker som står for tur. Nå har jeg skjønt det! Konklusjonen er: heller bruk penger på en reise- en opplevelse. Det er nok av billiger fine vesker der ute som gjør jobben. Kjøp heller brukt noe som er noe helt anderledes eller fin en gøy en når du er på tur!

    SvarSlett