torsdag 16. mai 2013

Hardcore living, man

Hei mine kjære leservenner,

I dag skal jeg fortelle dere litt om hjemmelivet mitt.

Det banka en mann på døra sist uke, nemlig. Han var kledd i arbeidsklær, og lurte på om han kunne få tilgang til branntrappen vår. (Som er innendørs.)

"Ok?" sa jeg,

"Det er pga. rottene," sa han. "Har du merket noe til dem?"

Jeg bare "eehm... rotter sa du?"

Så. Vi har visst rotter i branntrappa vår.

Jeg lar dere ta en liten pause her mens dere skriker ut i forferdelse på mine vegne.

I tillegg er det visst min tur til å gå ut med søpla, og jeg er litt sånn "hva skal jeg gjøre???". Jeg har fortsatt traumer fra den ganga jeg så ei rotte i hagen til noen, liksom, så å faktisk skulle gå ned og opp fem etasjer i en trapp med rotter...

OG. Det er mer. Sånn i kategorien "Malenes traumatiske hjemmeliv" kategorien.

Det var ei natt for noen dager siden, skjønner dere, hvor jeg bare ikke fikk sove. Rundt halv fem sto jeg opp for å gå på do, og så, da jeg sto ved spisebordet vårt, var den en gutt/mann som åpnet ytterdøren vår!!!

Han lukka den raskt da han fikk øye på meg, da.

Så jeg vet virkelig ikke hva han hadde tenkt å gjøre i leiligheten vår. Siden vi er den eneste leiligheten i etasjen, bor i øverste etasje, OG har en gang helt annerledes enn de andre i bygget, skal det en del til å gå feil liksom.

Forresten så sa Astrid til meg at hun så ei dame deale utenfor leiligheten vår i dag. Sånn for å legge til nok en detalj om livet i Bergen Sentrum.

Andre aspekter av hjemmelivet mitt er bra, da. Folk spør til stadighet om det faktisk funker å bo seks jenter i en loftsleilighet, sånn på den "krangler-dere-virkelig-ikke-hele-tida" måten.

Men det gjør vi altså ikke, vi har det faktisk kjempegøy.

Nå skal jo to av oss gifte seg til sommeren, da. (OG en tredje, Cecilie, har og forlova seg! Vi er en ettertraktet gjeng, sånn samlet sett, altså.)

Jeg har selvfølgelig spurt både Anne Marie og Hanne om dette virkelig er det de vil. Å bo med gutter, liksom. Ok, så, de elsker hverandre og alt det der, men er det virkelig gøyere å bo med en gutt enn å bo med venninnene dine?

Jeg mener, hva med når du har en kleskrise? Eller har akutt behov for tamponger? Eller bare er litt sånn emosjonell og overfølsom uten noen spesiell grunn, og har behov for å snakke med noen som forstår hvordan det er å være emosjonell og overfølsom uten noen spesiell grunn.

Neida. Jeg er veldig fan av ekteskapet altså, og av at venninnene mine har funnet seg noen fantastiske kommende ektemenn ;)

Jeg vet ikke helt hvor jeg skal bo til neste år, da. Så, hvis du vet om en rimelig leilighet med to soverom, gi meg en lyd. Spesielt hvis nevnte leilighet befinner seg i Bergen sentrum. På tross av hele rotte/innbruddsforsøk/dealergreia så elsker jeg dette stedet. Forstyrrende mye, sånn egentlig, men det temaet får vi grave videre i en annen dag...

Snakkes ;)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar