torsdag 2. mai 2013

Chloe og Malene: BFFs!

Så, siden sist har jeg fått en ny bestevenn! Hun heter Chloe! Hun er en datamaskin. Hun er sjokkrosa. I love her very much.

Og jeg fant ut at det var best at hun var ei jente. Datamaskiner er forvirrende nok som de er. Om den i tillegg skulle vært en gutt....vel, det hadde bare blitt litt for mye forvirring for meg.

Slik som det er nå, er vi på samme lag. Chloe og meg. Galpals.

Jeg skjønner fortsatt ikke så mye, da. Windows 8, altså, det er en annen verden.

Egentlig er hele datagreia en annen verden for meg. Det er derfor jeg alltid fremstår som (noe) mer blond enn det jeg egentlig er på elektrotype butikker.

Gutten i kassa på Spaceworld var veldig ivrig på at jeg også skulle kjøpe et antivirusprogram, selv om jeg forklarte ham at jeg aldri hadde hatt problemer med virus før, og at jeg trodde hele datavirusgreia var kraftig overvurdert. Pluss at jeg ikke var spesielt redd for at noen skulle stjele sensitiv informasjon fra meg, da jeg ikke har noen.

Han bare "du kan bruke den til å spore mobilen din om den blir stjålet!"

Men det var litt feil argument å bruke ovenfor meg, tatt i betraktning at jeg store deler av tida ønsker at noen kan stjele mobilen min, slik at jeg kan kjøpe en ny en.

Han greide å overtale meg til slutt, da. Men. Jeg forstår ikke hvordan jeg skal installere programmet, så jeg vet ikke hvor mye beskyttelse det vil gi meg?

MEN. Jeg har greid å installere Office!!! Selve installeringen var kjempestressende, det var like før jeg dro opp til Realfagsbygget og sjekket opp en informatikkstudent, liksom. Heldigvis gikk det bra, da, og jeg har sjeldent vært så stolt over egne prestasjoner.

Ellers så har vi obligatorisk kursoppgave denne uka. Folk bare "å, så stress," men jeg bare "ehh, nei..." Du blir litt herdet av å ha så mange innleveringer hele tida, nemlig.

Jeg har også vært på tur med JussNavigatørene, og det var utrolig koselig. Det var en flott gjeng som var samlet, og det var veldig deilig å komme seg litt ut av bykjernen. Se noe annet enn asfalt og sprøytespisser liksom.

Og nå er det snart helg igjen, OG jeg blir 23 om to dager til!?! Så det blir gøy!

Snakkes!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar