fredag 26. april 2013

Let go and let God...


Jeg har det med å bekymre meg for ting. Som den standard-type jenten jeg er, liksom.

Derfor har jeg alltid elsket bibelvers av typen "Så gjør dere ingen bekymringer for morgendagen; morgendagen skal bekymre seg for seg selv. Hver dag har nok med sin egen plage." (Matt 6:34).

Men. Her forleden tenkte jeg på noe. Nemlig at det som er litt typisk - hvis du er en troende person liksom - er at du har en bekymring, ber for nevnte bekymring, og så fortsetter å bekymre deg!!!

Og det er jo faktisk totalt unødvendig. Jeg mener, det er GUD det er snakk om her. Sier han at vi ikke skal bekymre oss, så trenger vi helt seriøst IKKE å bekymre oss.

Min kjære venninne Kristine holdt en andakt om dette for ei stund siden, faktisk. Hun sammenliknet det med å låne bort bilnøklene dine til noen. Hvis noen andre da kommer og spør om de kan låne bilen din, så sier du at det må du spørre han jeg låne bort nøklene til. Jeg har dem ikke!

Og sånn er det når du har overgitt noe til Gud. Det er han som har ansvaret, ikke du!

Er det ikke herlig? Vel, jeg syntes det er herlig.

Nå skal jeg skrive ferdig en domsanalyse. Det er litt mindre herlig. Men. Det går bra liksom.

God helg!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar