mandag 15. april 2013

Kontrakter og andre festligheter

Neste eksamen er 10. juni, og det ble liksom litt for langt frem i tid for meg. Så jeg tar opp kontraktsrett. Leddigangens fallgruver og alt det der, vet dere.

Vel, det er kanskje egentlig ikke grunnen til at jeg tar det opp. Det handler kanskje litt mer om et ønske om karakterforbedring.

Det fine med å ta opp et fag, er at du får sånne selvtillitsopphøyende øyeblikk hvor du innser at du faktisk har lært en del i løpet av det siste året. For eksempel på fredag, på forelesning, så sa Giertsen at noen hadde sendt ham en mail hvor de lurte på hva "kommersiell" betydde.

Jeg bare "aaaww". (Jeg visste hva "kommersiell betydde i fjor og, da. )

Ellers så har jeg mobil igjen! Jeg dro på Chlas Ohlson og gikk rett i informasjonsskranken, da jeg har lang erfaring med å gå meg vill der inne. Og så ble jeg sendt videre til en spesifikk avdeling, og jeg var litt redd jeg skulle gå meg vill fra infoskranken til denne avdelingen, men det gikk bra.

I helga har jeg forresten ignorert det faktum at jeg snart har eksamen, ved å være med på For Freedom. Et helt fantastisk bra arrangement, i regi av min kirke Salt Bergenskirken. Tema var trafficking, og det ble både informert om problemet, og samlet inn masse penger - over 200 000 kr!!! Disse gikk til organisasjonen A21, og til Straxhuset i Bergen.

Trafficking er faktisk et økende samfunnsproblem, også her i Bergen, og det var utrolig flott å kunne være med på å bety en - om liten - forskjell. 

Vi hadde Shopping for Freedom på formiddagen, som var et bruktmarked med masse fint. Det startet med catwalkoppvisning, hvor jeg og en del andre jenter presenterte noen av klærne vi hadde fått inn. Så var det shoppingdelen, hvor man kunne oppleve den sjeldne gleden av å shoppe helt uten dårlig samvittighet! Siden pengene gikk til arbeid mot trafficking.

På kvelden arrangerte vi Music for Freedom, på Kvarteret, og det var og utrolig gøy. Da spilte blant annet We Are, Moi, Natalie Nordnes, og Hanne Vatnøy. Utrolig dyktige artister, altså.

Og nå er det ei ny uke, og kontraktsrett er mitt liv. Men det er ok, ikke minst fordi det er sånn mitt absolutte favorittfag. Så jeg leser om avtaleinngåelser og drikker iskaffe og leser om lemping av avtaler og blir hyper pga. nevnte iskaffe.

(Jeg er sånn verdens mest sensitive person til koffein noensinne. Jeg har en one-cup-rule, liksom.)

Og nå skal jeg legge meg. Så jeg sier ha det bra og god natt kjære leserpersoner!

Snakkes!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar