onsdag 13. mars 2013

Reisefeber


Jeg driver å bestikker meg selv med iskaffe. For å lese liksom. Det funker ganske bra faktisk.

Det er den absolutt siste innspurt nå. I morgen er det eksamen, og det blir jo grusomt i seg selv. Men så; FRIHET!!!!

Relativt sett. Vi begynner med nytt fag på mandag, liksom. OG jeg skal ta opp kontraktsrett 1, så jeg har ting å gjøre. 

Det gjelder å se på den positive siden, da. For eksempel så drar jeg til Australia på mandag!!!! (Så nei, jeg begynner egentlig ikke med et nytt fag på mandag...)

Men det vet dere jo. At jeg skal til Australia. Hvis dere leser bloggen min jevnlig liksom. Eller hvis dere har snakket med meg sånn i mer enn to minutter den siste måneden. Jeg forteller om Australiaturen til alle jeg møter, inkludert kiropraktoren min og butikkansatte.

Jeg reiser forresten fra Flesland halv syv om morgenen. Pappa bestilte liksom billetten til Australia fra København i november, og han bare "nå må du bestille billett til København, Malene!"

Og det gjorde jeg. For to dager siden.

Så. Litt begrensede muligheter når det gjaldt tidspunkt. Men. Jeg har et veldig avslappet forhold til det å komme på flyplassen lenge før flyet går, sånn når jeg reiser alene. 

Eksempelvis så ankom jeg en gang Charles de Gaulle da flyet mitt startet å boarde. (Det gikk bra.) (Jeg løp).

Så det er ikke slik at jeg kommer til ankomme Flesland før jeg absolutt må.

Og så har jeg tross alt fem herlige timer på flyplassen i København å se frem til, og jeg er ikke ironisk nå, jeg elsker faktisk den ventetida på flyplasser. Det er en viss fare for at jeg kommer til å kjedeshoppe bittebittelitt, da.

Særlig siden flyplassen i København er i tillegg en av mine favorittflyplasser, og har blant annet Hennes og Mauritz!!!

Ok, så, de har Hennes i Bergen og liksom. Men. Jeg bare syntes det er sånn ekstremt festlig at de har den type butikk på en flyplass. Generelt sett er jeg veldig offer for tanken om at jeg har kun tilgang til disse butikkene mens jeg er på denne flyplassen, og må derfor utnytte mulighetene så best jeg kan! 

(I tillegg er det tross alt allment kjent at danske Hennes har mye finere klær enn den norske).  

Ellers så må jeg kanskje søke visum snart. Til Australia. (Man må det.) Jeg satser på at det ikke er en slags frist på dette. Planen min, sånn hvis det viser seg å være det, er å si "Oh no, I`m very sorry!", og at alt kommer til å ordne seg deretter. (Min personlige erfaring er at dette pleier å funke veldig bra.)

Alt i alt tror jeg at jeg kan karakterisere meg selv som en relativt avslappet reiseperson.

Men altså, før jeg kan dra ut på min store ferd, så må jeg fokusere litt mer på mitt eget hjemland. Nærmere bestemt Statsretten. 

Wish me luck!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar