fredag 8. mars 2013

Livet i eksamensbobla

 
I går entret jeg skolen på rød løper. Det var og en hel del fotografter tilstede. Og politi. For å opprettholde sikkerheten.

Jeg vurderte å ta en Aksel og Tone og gå til søksmål for "brudd på privatlivets fred", men fant ut at dette var the price I pay for fame.

Men. Hvis vi nå skal gå over til å fokusere på de kalde, harde fakta så var det vel egentlig ikke til min ære at løperen var lagt ut, og verken fotografene eller politiet viet meg noe særlig oppmerksomhet. (Det tenker jeg kom som et sjokk hos dere!) Kronprinsen var på besøk på skolen, nemlig!

Jeg fant ikke det ut før etterpå, da. At Kronprinsen var der og at det var derfor det var løper og fotografer og politi liksom. Og faktisk var jeg litt for inntullet i min lille NIRI-verden til å tenke så mye over det, da jeg entret skolen. 

Det er under en uke til eksamen nå, nemlig. Sukkstønnsukk. Muligheten for å slumpe hend i en eneste stor "jegharNIRIeksamendetteergrusomt"klump er absolutt tilstede.

Jeg prøver virkelig å se litt større på det, da. Huske at det er en hel verden der ute, og at hva slags karakter du får i NIRI tross alt bare er en liten del av den.

Selv om det er litt vanskelig når veldig store deler av dagen din tilbringes ved å fokusere på nevnte eksamen.

Jeg har heldigvis en kjempekoselig kollokviegruppe, og vi har kjørt på med kveldskollokvie den siste tida. Vi diskuterer storgruppeoppgavene. Pluss litt andre ting. I kveld diskuterte vi blant annet hvilket land det så ut som om vi kom fra.

Det var delvis relevant til faget, da. Siden vi alle kom frem til at vi så ut som om vi var fra ulike land i EU, liksom.

Slik jeg husker det var Guro svensk/norsk/australsk, Kristine dansk, Nora islandsk og Hilde italiensk/fransk. Jeg var østeuropeisk. Lol. Det stemmer da. Jeg har tenkt på det i årevis faktisk, at jeg ser ut som en østeuropeisk kvinne.

Utenom dette er det kaffe, tørkede aprikoser og fyle sjokoladeegg som får meg gjennom dagene. Apropos aprikosene, i følge Astrid så tilsvarer (logisk nok) en tørket aprikos på alle måter en fersk en. Så når jeg her en dag spiste ti tørkede aprikoser. Så spiste jeg ti aprikoser. 

Tenkte det var fint at dere visste det med aprikosene.

Men. Fem dager igjen nå.

Og åtte til Australia. Det er jo den ultimate "komme-seg-igjennom-eksamen" motivasjonen. Inntill da er det bare å holde ut!

Vi snakkes!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar