mandag 11. mars 2013

En liste

Hei mine kjære leservenner.

Som dere ser har bloggen fått en ny design! Jeg var litt lei av de rosa ballongene nemlig.

Ellers så har jeg fortsatt eksamensleseperiode. Jeg er i den siste kritiske fasen nå. Det er ikke mitt favorittssted å være, det må jeg medgi.

Så jeg lager en liste, jeg. Over ting jeg liker. Fordi. Det var det jeg følte for å gjøre akkurat nå. Og da tenker jeg det er greit å innfri dette ønsket til meg selv. Sånn tatt i betraktning at de fleste ønskene jeg har for tida (som å dra hjem fra skolen klokka to, for deretter å dra på fjelltur) dessverre ikke kan innfris.

1. Joggeturer ute! I vårsola! Hvis du er slik jeg var da jeg var yngre og ikke liker å løpe, så vil jeg virkelig anbefale deg å bare gjøre det uansett. Det er sant det de sier; det er veldig avhengighetsskapende.

Pluss at det hjelper om du har fine treningsklær. Trust me.

2. Sånne jakker med skinnermer. Jeg vet ikke hva jeg skal kalle dem. Men dere skjønner hva jeg mener om jeg viser noen bilder:
  De er bare så sykt kule. Jeg har bare så sykt lyst på en.

(begge kan kjøpes her!) 

Dessverre kan jeg ikke bruke "alle jakkene mine ble stjålet" argumentet lenger. Siden jeg etter nevnte tyveri har anskaffet meg ikke mindre enn tre vinterjakker. Men. Alle gode ting er ... fire, er det ikke det de sier?

3. Naturelljogurt blandet med cottage cheese. Og havregryn. Evt nøtter. Og noe søtt. Jeg har prøvd både honning, sukkerfritt syltetøy, og bær. Sykt god frokost, og du føler deg veldig sunn og fresh.

4. Imagine Dragons. Takk til Astrid som introduserte meg for dem! Faktisk har vi planer om å dra på konsert med dem når de kommer til Bergen i juni. Men, vel, vi glemmer å bestille billtetter sånn hver eneste dag egentlig.

5. YOLO-plagg. Du vet. Det klesplagget du bare syntes er ekstremt kult, men egentlig ikke tørr å gå med. Fordi det bare er litt ... out there.

Sånn for eksempel noen knæsjrosa skinny jeans fra Lindex.

Jeg sier kjør på, jeg. Med det rare/kule klesplagget. Accept the challenge, liksom. YOLO, ikke sant.

6. Visdom31, tema for mars i Bergenskirken. Et kapittel i Salomos Ordspråk hver dag. Fantastiske taler om temaet visdom som kan høres kl. 16 og 19 i Salem, eller evt her.

Visdom er fine greier altså. Kunnskap, det er jo ikke akkurat mangelvare i dagens samfunn. Visdom, derimot... Visdom handler om at kunnskapen flytter seg fra hodet til hjertet. Har du kunnskap, da vet du hva det vil si å handle rett i en gitt situasjon. Har du visdom, da handler du faktisk rett!

Jeg vet ikke om jeg forklarte det så bra? Men. Jeg anbefaler virkelig å 1) lese Salomos ordspråk, og 2) høre på talene om visdom!

7. Pomeranerhunder. De er så sykt søte. Noen ganger googler jeg bilder av dem og bare ser på dem.

Det er normalt, sant?

Jeg har bare lyst på en i teorien, da. Virkelig ikke i praksis. For det første er jeg egentlig litt redd for hunder. (De kan faktisk drepe folk. Jeg sier ikke at det skjer så veldig ofte, men det skjer.)

For det andre, så, vel, etter det jeg har forstått er det fryktelig mye ansvar med en hund. Tatt i betraktning at jeg hadde fått aleneansvaret for nevnte dyr, innbiller jeg meg at det hadde blitt tilsvarende arbeid som om jeg og en eventuell farsfigur hadde hatt delt ansvaret for en baby.

Faktisk tror jeg at jeg hadde blitt mindre stressa dersom noen hadde gitt meg en baby for å ta vare på den, enn om jeg hadde måttet ta vare på en hund.

Ikke at jeg vil at noen skal gi meg en baby liksom. Det er vel ikke lov heller, sånn å bare dele dem ut. Jeg vil ha min egen en gang i tida, da. Men idag da jeg var på venterommet hos kiropraktoren var det en baby som skrek skikkelig masse, og jeg tenkte bare "Hm. Det der ser litt slitsomt ut, gitt".
Så jeg tror jeg skal vente med noen konkrete reproduksjonsplaner til jeg har funnet nevnte farsfigur...

8. Kaffe! Nå er det snart to år siden jeg startet med det svarte gullet, og jeg må si at dette virkelig ikke er en avgjørelse jeg angrer på!

Det skal sies at jeg fortsatt foretrekker kaffe som ikke smaker så veldig kaffe. I dag har jeg drukket en cappuccino og en iskaffe fra Starbucks. So nice. Pluss at kaffe er jo veldig sunt!?

Og det gjør meg glad. Og litt småhyper. Og det er jo hyggelig. For meg selv liksom, om ikke annet.

Men nå tror jeg kanskje at jeg må avslutte listen min. For nå. Og heller fordype meg litt i EØS-retten.

Snakkes! 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar