søndag 1. februar 2009

Books, glorious books!


Denne uka har jeg lest ei SYKT BRA bok. Den er så bra at jeg faktisk syntes det er skikkelig dumt at jeg er ferdig med den. For den var så spennende. Boka heter "Gone - forsvunnet" og er skrevet av Michael Grant.

Det er liksom sånn (i boka) at alle over 15 år forsvinner...(omvendt "Left Behind", på en måte) Også viser det seg at de er stengt inne i en slags kuppel (akkurat som i "The Simpsons Movie), og mange av barna begynner å få magiske krefter, og slemme bøller terroriserer alle...veldig spennene saker, altså. Det er ei science-fiction bok, og jeg har alltid tenkt at jeg hatet science-fiction, men jeg tror kanskje ikke jeg gjør det likevel, for jeg har lest tre science-fiction bøker i det siste, og jeg har likt alle sammen skikkelig godt...(pluss at jeg leste "The Host", av stephenie Meyer, som jeg ikke likte.)

Men altså, people, løp og kjøp\lån på biblioteket! For jeg vil diskutere boka med noen, og det er veldig kjedelig å diskutere bøker med folk som ikke har lest de selv. Believe me, jeg har prøvd...det er sånn "tenkt om alle over 15 år forsvant!" og folk bare "Jaaa...?"

Siden det er søndag, må jeg kanskje legge til at jeg har lest i Forkynneren i det siste. Jeg liker Forkynneren. Jeg føler det er ei litt sånn bok i bibelen som aldri folk snakker om, men jeg syntes den er bra. Og jeg skjønner liksom alt som står der, i motsetning til foreksempel Romerne, hvor jeg er litt sånn "What the...?" når jeg leser den. Er det bare meg, eller er det ei litt komplisert bok?

5 kommentarer:

  1. oi, jeg har aldri hørt om den boka engang ... men det virka litt gøy da? jeg må finne.
    The Host virker som en dårlig kopi av Animorphs, haha.

    og jeg leste faktisk nettopp i gamletestamentet. det er veldig underholdende? han derre Lot ER seriøst litt creepy. liksom bare, "TA DØTRENE MINE OG GJØR HVA DERE VIL MED DEM :D"
    jaja, det er jo bra av ham at han ikke lar de sinte mennene voldta engelene, men...
    o_0

    SvarSlett
  2. Ja, du bør lese den boka, de har den på biblo!

    Men voldta engler???? Tror ikke jeg har lest det der...

    SvarSlett
  3. okei, det står kanskje ikke at det er det de vil gjøre med dem, men ...

    SvarSlett
  4. Heija:P har du også blogg så kult :D

    SvarSlett