lørdag 14. februar 2009

Litt om særemnet og masse om hvorfor det er best å være singel...

Hei, og god valentins dag <3

Her er det jeg BØR gjøre: jobbe på særemnet. Jeg har jobbet på det i ca. 40 minutter. Det er virkelig ikke nok...jeg vil jo bli ferdig, men det er så kjedelig å jobbe på det at jeg blir sprø...jeg gjør seriøst ALT for å slippe å jobbe med det.

Over på andre ting: SNØ UTE! Det er en sånn fantastisk fin dag, med blå himmel og snø som glitrer som diamanter (passer forøvrig bra til boka jeg holder på å analysere, "Oles skitur"). Jeg blir så glad av det fine været, og fuglene som synger, og...det er kanskje kaldt her i Norge, men vi har da noen fordeler!

I dag er det jo, som jeg nevnte istad, valentins dag. Hittil har det ikke kommet en eneste blomst på døra, postkassa inneholdt bare aviser, og den eneste sjokoladen jeg har spist fikk jeg av mamma...jeg er altså ikke heeeelt nedrent av beilere. Og i kveld? Da skal jeg ha jentekveld.

Oh well, jeg tror jeg klarer meg. Å være singel har sine fordeler, og typisk nå, når jeg vil dra et annet sted etter sommeren, er det fint å ikke ha en special someone som jeg lengter til hele tida. Sånn til ære for dagen eller hva det nå er, så deler jeg min liste over grunner til at det er mye bedre å være singel:

Hvorfor det er best å være singel, når alt kommer til alt

1. du har mer tid til venner

2. jeg har lest at jenter med kjæreste trener mindre, er i dårligere form, osv. enn single jenter. seriously (vel, jeg jogga sist valentinsdag faktisk)

3. unngår alle kranglene med kjærester man kan ha...

4. slipper å bli smittet av alle de ekle bakteriene til kjæresten din. tenk, man kan få foreksempel herpes (jeg tenker på MUNNherpes, OK?), kyssesyka, osv. hvis begge blir smittet av hverandre blir man vel dobbelt så mye syk som vanlig, og det er jo ikke noe gøy...eller romantisk.

5. man får mer tid til å utvikle seg selv som menneske - finne ut hvem man SELV er, ikke hvem man er som kjæresten til Mr. sk8terboi eller Mr.startspiller.

6. man er fri til å reise uten å tenke på at man vil savne kjæresten kjempemasse, at han skal finne seg ei ny ei mens du er borte, osv...

7. hele greie med å dra bort på friår går jo nesten ikke hvis man har kjæreste. da må man ordne med å besøk ofte osv. og man tenker kanskje på HAM hele tida, istedenfor å bli kjent med nye og sånnt.

8. annen friårsgreie: noe av det gøye er jo at man er på et nytt sted og kan treffe nye...nettopp...gutter! Hvis en har kjæreste mister en all den moroa...

9. man slipper å hele tida måtte ta hensyn til et annet menneskes ønsker. vel, man må jo det uansett,og det er viktig og bra og sånn, men i MYE større grad hvis man er en del av et par.

10. man slipper masse traumer fra forferdelige kjærester

11. pluss alle problemene man kan slite med i et forhold.

12. man har mer tid til å jobbe, hvillket betyr mer penger...

13. hele singelgreia er jo ganske glam egentlig...bare se på Carrie Bradshaw.


Men altså, hvis en eller annen gutt sendte meg noen blomster eller noe, så ville jeg ikke akkurat blitt lei meg...(=



Ensomme hjerter? Vi?

Valentinsklemmer fra meg <3

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar