tirsdag 25. februar 2014

Human Rights, baby!


Heihei! Som dere ser av dette herlige bildet ovenfor, så har jeg fortsatt eksamensperiode.

Søker dekning på HF, faktisk. Altfor stressende atmosfære på jussen...

Og før dere blir veldig redde for at dette KUN blir et "jeg-har-eksamen-og-livet-er-fælt" type innlegg, så kan jeg forsikre dere om at jeg, siden sist, faktisk har gjort andre ting enn bare å lese! 

For det første, så har jeg vært i overraskelsesbursdag til Ida Serine! Det var - så klart - utrolig gøy.

Før moroa kunne begynne, oppsto derimot spørsmålet om hvordan vi skulle få Ida til å forsvinne en halvtimes tid, fra sin egen leilighet (hvor festen skulle være).

Kom selv på en plan her. Hjernen min er kanskje ikke helt tipptopp for tida, pga. all lesinga, meeen mente selv det var en veldig bra plan. Den besto altså av at jeg skulle late som om jeg hadde forstuet foten, og derfor måtte spørre Ida Serine om hun kunne kjøre og hente meg.

(Ida hadde selv planlagt en liten jentekveld hjemme hos seg selv.)

Hadde kommet på en (noe) plausibel dekkhistorie på hvordan skaden oppsto, og øvd på å hinke med "skadet ben". Var faktisk like før jeg skrev en status på face, hvor jeg fortalte om forstuelsen.

(Hallo. Jeg skader meg tre ganger til dagen. Alle hadde trodde det var sant!)

(Og, ehm, ja, syntes at denne type ting, skuespill i hverdagen, er ekstremt gøy.) 

Men. De andre jentene bare "kanskje det er enklere om Barathi sier hun har mista busskortet sitt, og spør om Ida Serine kan hente henne."

Og jeg så jo helt klart at dette var en plan med betydelig færre fallgruver.

(Er veldig klar for å spille skadet en annen dag, da, om noen har behov for det?)

I hvertfall, Ida Serine dro ut for å hente Barathi, mens vi andre stelte i stand. Etterhvert var stua ganske full, så da sa vi at Barathi kunne dra med seg Ida Serine tilbake. (Ha ha, vi hadde gitt beskjed til Barathi om å somle så mye som mulig, så hun hadde bare gått rundt i leiligheten i tjue minutter, selv om hun egentlig var klar for å dra.)

På dette tidspunktet, lurte vi litt på om Ida Serine egentlig skjønte hele greia. Hun pleier nemlig å være god til å få med seg det meste...

Men, da hun og Barathi kom inn, og alle hoppet frem og ropte "OVERRASKELSE!!!", så var det tydelig at Ida ikke ante noe som helst! 

Så det var jo utrolig gøy! Og nå var altså festen i gang, det var både kaker, henging, og good partytimes.

Men vet dere hva, for meg ble det faktisk en kortvarig glede. Masse juss, masse stress, og litt lite søvn = trøtt jente. Jeg hater egentlig å gå glipp av ting, og drar vanligvis hjem sist, ha ha. Men når du faller ut av samtaler, og begynner å bruke venninnene dine som stående soveputer...ja, da er det vel et tegn på at man bør dra hjem.

Så det gjorde jeg da. Kvart på elleve eller noe!!? Tror ikke jeg har gått hjem så tidlig fra noe i helga, på, jeg vet ikke, noen år??

Ha ha, jeg skrev "for det første" ovenfor, så nå må jeg vel komme med "for det andre". Vel. Utenom å lese, så har jeg vel for det meste slappet av.

(Går hjem før elleve fra fester. Bruker fritida på å slappe av...blir nesten litt bekymra for meg selv her...)

Cecilie lagde pizza til Kristine og meg på lørdag, så det gledet to EMK-tyngede hjerter! Også var jeg i kirka på søndag, og det var, som alltid, veldig bra.

Og, ja, nå er det tirsdag, og eiendomsretten er dagens tema. Dessverre. Tror det er hat-temaet mitt. Kjenner at jeg bare ikke BRYR MEG. He he.

Meeen, jeg får lese videre. Gleder meg SÅ til å få livet tilbake...

Klemmer =)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar