søndag 16. februar 2014

Frøken Hjemmeulykke

Hei kjære lesere,

Nå skriver jeg faktisk til dere fra min sykeseng. Selv ikke en smertefull BRANNSKADE kan nemlig stoppe meg, fra å oppdatere dere om livet mitt.

Om ikke det er kjærlighet. Nei, da vet ikke jeg, altså.

Før noen (aka mamma) blir veldig bekymret, angående brannskaden, så kan jeg fortelle at det nok bare er snakk om en førstegradsforbrenning. Brant meg på innsiden av håndleddet, da jeg tok en rist ut av ovnen. Det gjør EKSTREMT vondt, men jeg tror altså ikke det er spesielt alvorlig.

Grunnen til at jeg likevel må oppholde meg i min "sykeseng" er at jeg, pga. smerten, må ha hånda i en bolle med kaldt vann. Og det er begrenset hvor aktiv du kan være, bærende på en vannbolle. I hvertfall om du har klumsete tendenser. (Som jeg jo har.)

Dette er forresten helgas andre skade. Den første oppsto da jeg kutta chili uten hansker, og derav fikk chilisaft under negla. Anbefaler ingen å gjøre det, det er kjempevondt!

Så. Har nok sikra meg nominasjon til Frøken Hjemmeulykke 2014. Ha ha. Meeen, utenom den fysiske smerten, så har jeg hatt ei fin helg.

På fredag, da var jeg som sagt på singeljentekveld, hos Elisabeth. Det var ei stund siden jeg hadde vært hos henne, og, ja, som dere vet, er jeg ikke den beste til å finne frem til steder i utgangspunktet. Altså ble det som egentlig skulle være en fem minutters gåtur, fra sentrum, om til en halvtimes fjelltur.

Det var ingen jeg kunne spørre om veien heller. Dette er liksom et villaområde, og min personlige erfaring er at folk som bor i slike nabolag ALDRI går ut. Tror det er en kausal link mellom hvor fint hus du har, og hvor lite du forlater det. Jeg bodde i Nygaardsområdet før, og der var folk ute hele tida. 

Så. Jeg visste ikke hvor jeg var. Det regnte. Jeg hadde ikke gateadressen. Det var, på dette tidspunktet, bare en fornuftig ting å gjøre: ta en selfie. Lol.
Etter dette, fant jeg ut at det kanskje var en ide å ringe Elisabeth, for å få adressen hennes. (Vet ikke hvorfor jeg ikke gjorde det med en gang??) Elisabeth bare "kan du google maps nå??" Og jeg bare "ja!" pga. at jeg er et veldig optimistisk menneske, selv når all erfaring tilsier at jeg ikke bør være det.

Men! Det viste seg at jeg nå KAN bruke google maps! Innen fire minutter var jeg faktisk fremme hos Elisabeth. Så det var et stolt livsøyeblikk!

Inne hos min gode venninne, så vanket det både sjokolade og en hjerteformet sjokoladekake! 
Helga og Maria var også tilstede, og Amanda kom litt senere.

(For de av dere som ikke vet hvem disse menneskene er, så er de altså en liten håndfull av de mange flotte jentene fra Salt.)

Vi hadde en utrolig hyggelig kveld, som, ja, hovedsakelig besto av prating. Skulle egentlig se en film, men kom aldri så langt.

(Dette skjer veldig ofte, på jentekveld...)

Så, i går, hadde jeg verdens chilleste dag. Jeg leste om igjen "A Corner of White", lagde hjemmelaget salsa, og så på "When Harry met Sally".

Har vært litt opptatt i det siste, så det var fantastisk å bare ikke gjøre noe. 

Og, nå er jeg faktisk ute av 'sykesengen', smertene har gitt seg, og jeg er på vei til kirka. Så det blir bra! 

Ha en fin kveld videre, alle sammen =) 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar