mandag 23. september 2013

No turning back!

Hei igjen, fine folk i verden som leser denne bloggen =)

Ja, jeg fikk levert oblien. Klokka 03:30, for å være eksakt. Så sov jeg til ett...

Livet på den andre siden (aka livet etter obligatorisk kursoppgave) er virkelig mye bedre enn livet under obligatorisk kursoppgave. Men det sier vel egentlig seg selv?

Og de siste dagene har bare vært AMAZING. Jeg har nemlig vært på...Møteplassen!

Som altså IKKE er et speeddatearrangement (lol). Men en konferanse arrangert av Salt, menigheten min.

Det har vært litt sånn høydepunkt på høydepunkt i grunnen. Så jeg får nøye meg med å gjenfortelle ett par av dem, sånn av hensyn til at dette blogginnlegget ikke forvandler seg til ei bok (den får vi heller ta siden...)

På fredagen var det jo altså tale av vår egen pastor, Øystein Gjerme. Han gikk inn på helgas tema: livslang etterfølgelse av Jesus. Deretter var det konsert med Hillsong Stockholm.

Konserten var fantastisk. Jeg digger svensker, altså. De er liksom...kulere versjoner av oss nordmenn.

Eller så er det kanskje oss nordmenn som er mindre kule versjoner av svenskene...

Uansett, utrolig deilig å bare hoppe og danse av glede for han som har skapt oss. 

Var ikke like gira neste morgen, da, for måtte opp klokka syv. Men. Jeg skulle være med i barnekirken, og det var så verdt de tapte timene med søvn.

Barn er så sykt kule! Og rare. Digger å formidle Jesus til de, selv om de til tider bryter inn i forkynnelsen med egne meninger ;)

På kvelden var det møte med Egil Svardahl, som vel de fleste kjenner til? Han er virkelig en utrolig fin person, og gikk videre på helgas tema.

Senere hadde vi dansing med DJ Chris. Maria og meg var partners in the dancing. 

Før det starta, så sto liksom alle litt langt borte fra scenen. DJ Chris bare "trekk nærmere!"

Og Maria gikk HELT opp til scenen, og jeg syntes det var litt flaut å gjøre det samme, meeen ble på en måte utsatt for enpersonsgruppepress, så jeg ble med. Alle andre sto type ti meter bak på dette tidspunktet.

Maria bare "det kommer flere folk etterhvert!"

Og det gjorde det. Men alle var under 18, liksom. De på vår alder var litt lengre bak...(vi joina de etterhvert).

Er jo bare vi to som er veldig ungdommelige og freshe, da. Eller. Vi sier det sånn. Uansett, utrolig gøy å bare danse. Selv om jeg egentlig ikke har så mange moves. Pleier mest bare å hoppe.

Så, søndags kveld, ble det hele avsluttet med nok en fantastisk flott tale av Egil Svartdahl, om hvem som er meninga med livet. (Lite hint: det er IKKE deg selv...)

Talene er allerede lagt ut her, så de kan høres om det er noen nysgjerrige sjeler der ute ;)

Ja, og så var det etterfest på Kvarteret, med flere ulike artister. Også GØY.

Så. Alt i alt ei fantastisk helg...både på det åndelige og sosiale planet! Og nå er jeg faktisk EKSTREMT lemster (gangsperr/støl/stiv...kjært barn har mange navn!), etter dansinga. Sånn, hver gang jeg tar et skritt i det hele tatt er det PAIN.

Slik er det i kirka mi, altså.  Vi danser oss støle... 



OG, her har dere en liten stemningsrapport fra leiligheten. En helt vanlig mandag, med herlige samboere...fra venstre: Cecilie, Astrid, meg, og Kristine. (Sistenevnte ble sterkt oppfordret til å komme nærmere kamera, men "sto imot trangen").

 Ha en fin uke videre, vi snakkes/blogges!



Klemmer! 

2 kommentarer:

  1. Hahaha du er så kul Malene! Og Kristine er søt som bare sitter i bakgrunnen!

    SvarSlett
  2. Takk! Ja, vet, syntes det ble et vittig bilde =)

    SvarSlett