mandag 31. desember 2012

Hello from Sri Lanka

Hotellet i Kolombo
Så var vi inne i årets aller siste dag!? Som jeg tilbringer i et tropisk paradis. Så det er jo fint. Super-fantastisk fint. Vi snakker sol og spabehandlinger og palmer.

Jeg føler ikke det er 2013 imorgen, da.  Mer sånn 1953 liksom. Fordi. Hotellet vårt her i Kandy har ikke bare totalt gjennomført kolonistil, det er fra kolonitida. Dessuten er vi omgitt av tjenende ånder i hvite dresser, klare til å bære baggasje og hente håndkleet vårt.

Det er kjempekult. Og sannsynligvis det nærmeste jeg kommer oppfyllelse av tidsmaskinsdrømmen min.

Ellers så har jeg solt meg ved bassenget idag. Selv om det var overskyet. Og jeg egentlig var skikkelig dårlig. Jeg tror jeg har fått en slags matforgiftning. Men. Jeg er på bedringens vei liksom. Og lot meg ikke stoppe av verken værforhold eller kvalme. Jeg vet, jeg er så sykt målfokusert. Lar ingenting hindre meg på veien mot brunhet.

Selv om jeg egentlig aldri blir brun.

Uansett, det er liksom bare meg rundt bassenget, og tre barn som bader. I heldekkende våtdrakter. Og så kommer moren deres ut, og hun er kledd i niqab.Og så kommer faren deres, som har langt skjegg og en sånn lang kjortelgreie seriøse muslimer går med.

Så der har vi moi. I min plommefargede bikini (hvis du lurte.) Og den ultramuslimske familien.

Det kan jo godt være foreldrene var veldig åpne og bare "så flott at vi er forskjellige, og at denne unge jenta har et trossystem som innebærer at hun viser store deler av kroppen sin offentlig". Så, kanskje det var bare meg som er fordomsfull og tenker at alle Veldig Muslimske familier tenker at kvinner i bikini er syndige vesener.

De overså meg totalt da. Vi snakker ufrysning langs bassengkanten liksom.

Selv om det jeg tenker, er at foreldrene egentlig burde takket meg for mitt nærvær. Jeg mener, det gav dem tross alt en veldig god mulighet til å lære barna deres om alt som er galt med vesten.

Ellers så er det aller mest buddhister her, og de er jo litt mer everything goes, så jeg slipper å føle meg fordømt til vanlig liksom. 

Og nå. The big night. Nytt år!? Jeg har ikke feiret med familien siden jeg var 14, men det er et opplegg på hotellet vårt, så jeg satser på at det blir bra!

Ha en strålende nyttårskveld!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar