lørdag 15. desember 2012

Joy to the World

Eksamensoppgaven var jo bare litt sånn "eh? Hæ?"

Sånn, du forventer liksom fire siders praktikum, og så kanskje en teorioppgave på slutten.

Og så får du kun teori. Oppgaven besto av en bitteliten setning. Hele. Eksamen. Liksom.

Jeg fikk skrevet en del da. Så. Vi får se hvordan det går. Og det er uansett kjempelenge til vi får resultatene. Neste år liksom. Jeg tror jeg bare fortrenger det inntill da egentlig. Pluss at, skulle ikke jorda gå under 21. desember eller noe sånt?

Men samme hvordan jeg har gjort det, så vil jeg jo egentlig vite det. Så jeg håper ikke jorda går under.

Vel, det er sånn cirka den minste grunnen min, på en LANG liste, over grunner til hvorfor jeg håper ikke jorda går under helt ennå.

Det jeg tenker er at mayaene sikkert ikke gadd å lage kalenderen lengre fremover i tid enn til den 21. desember 2012. Jeg mener, jeg tror liksom aldri 2016 (graduation year) vil inntreffe, så jeg kan skjønne det hvis de var litt sånn "det er så SYKT lenge til, vi bare slutter her vi...."

Vel, det jeg egentlig tenker er at Gud har kontrollen på dette her, ikke oss mennesker. Selv ikke mayaene, som var supersmarte. (De fant opp sjokolade liksom.) (Eller, det kan ha vært aztecerne eller inakene som fant opp sjokolade. Men det har jeg valgt å overse, da det hadde ødelagt poenget mitt.)

Og uansett. Det aller viktigste er at jeg er FERDIG MED EKSAMEN!!!!!! Jeg er så sykt glad. Jeg kan få livet tilbake, liksom. Jeg kan være ute når det er lyst ute! Jeg kan se igjen!

Sistenevnte høres kanskje litt dramatisk ut, men det er faktisk sant. Jeg har nemlig gått tom for linser, og så har jeg ikke hatt tid til å kjøpe nye. Så når jeg typisk går i byen tror jeg hele tida jeg ser folk jeg kjenner, og så skal jeg liksom si hei, kanskje jeg starter med et lite smil...og så kommer jeg nærmere, og jeg bare flaut, for det er liksom en total fremmed. Selv om det er jo sikkert hyggelig å bli smilt til da.

Og vet dere hva, jeg har seriøst bare gøye ting å se frem til videre i 2012!!! It`s awesome!

Jeg har ikke ferie ennå, da. Fordi. Det er min skjebne som jusstudent. Neste uke begynner vi på NIRI, altså known as Norske og internasjonale rettslige institusjoner. Also known as Det Verste Faget på hele jussen.

Men. Det er jul liksom. Happy times are here =) 

2 kommentarer:

  1. Gratulerer med vel overstått, Malene. Nå er det snart juleferie, og vi gleder oss til å se deg! Forresten, den julepynten var veldig deg....
    Mam.

    SvarSlett