søndag 2. desember 2012

Hello december

Så, det er desember, 1. søndag i advent,  og julesesongen er offisielt startet. Hallo julekalender, lilla lys og pepperkaker...ikke for å snakke om JULBORD! Jeg var på årets første med Salt 19 på lørdag, og det var altså kjempegøy. 
 
En av de (mange) tingene jeg elsker med julebord, er at alle pynter seg!!!! Selv hadde jeg ikledd meg paljetter for anledningen. Og stripet håret hos frisøren tidligere på dagen. Fordi det - tragisk nok - er eksamen om to små uker til leste jeg juridiske artikler imens jeg satt i frisørstolen...

Er det å dra det for langt?

Jeg tror kanskje det er det.

Forresten så gav jeg muligens frisøren litt vel frie tøyler, da håret endte opp med å bli sånn to nyanser lysere enn det det pleier. Jeg er fornøyd altså, men jeg er også - omtrent - platinablond!?

Men. Tilbake til julebordet. Som var så gøy at jeg nesten ikke fikk tatt noen bilder engang, bortsett fra disse, av meg og de tre flotte jentene jeg kom med =)

 

Vi satt på et kjempekoselig bord, med både kjente og (til da!) ukjente, og jeg må si jeg er utrolig takknemlig for å gå i en menighet med så mange hyggelige mennesker.

Og så spiste vi pinnekjøtt, og vet dere hva, det er faktisk kjempegodt. Jeg trodde ikke jeg likte det, nemlig, men det viste seg at jeg bare ikke likte mamma sitt...

(Til hennes forsvar så er hun sørlending, og hadde aldri laget det før. Hun er egentlig veldig god til å lage mat.) 

Uansett, etter at maten var ferdig var det altså dancingtime. I år var det til og med innleid DJ, så det var kult!

Jeg kan så sykt ikke danse, da.. Really. Men. Jeg bare gjør noe. Og har det gøy. Og det er tross alt det viktigste.

Faktisk, da hele greia ble avsluttet sånn i to-tida, var jeg nesten litt sjokkert. Fordi tida hadde bare gått så ekstremt fort...det var like før jeg foreslo naschpiel i leiligheten vår, meeen jeg tror kanskje ikke Anne Marie og Hanne hadde blitt sånn overbegeistra for det...

Men kvelden ble utvidet uansett, siden Kristine, Cecilie og meg dro hjem til Hilde på kveldsmat. Det var kos!

Og nå er det jo altså desember, and the month of fun has begun!

Ikke at det er det jula egentlig handler om. Jeg skal prøve å holde fokus på den delen også, ikke bare på den delen som handler om kakemenn og pepperkaker.

I begynnelsen var Ordet.
          Ordet var hos Gud,
          og Ordet var Gud
         
   
 2 Han var i begynnelsen hos Gud.
         
   
 3 Alt er blitt til ved ham,
          uten ham er ikke noe blitt til.
       
          Det som ble til
   
 4 i ham, var liv,
          og livet var menneskenes lys.
         
   
 5 Lyset skinner i mørket,
          og mørket har ikke overvunnet det (...)
        
     9 Det sanne lys,
          som lyser for hvert menneske,
          kom nå til verden (...)
 

    
12 Men alle som tok imot ham,
          dem ga han rett til å bli Guds barn,
          de som tror på hans navn.


-  Johannes 1, 1-5, 9, og 12.


Sees =)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar