torsdag 3. januar 2013

Hvorfor gjøre det enkelt når du kan gjøre det komplisert?

En greie med våre familieturer, er at vi alltid må bytte bosted minst tre ganger. Jeg har kanskje nevnt det før, men jeg sier det igjen; jeg tror foreldrene mines hemmelige reisemotto er hvorfor gjøre det enkelt når du kan gjøre det komplisert?

Nå har vi iallefall tilbrakt to dager på det som for meg blir turens siste overnattingssted. Vi befinner oss i Dickwella (ja, det er det det heter...), på et strandhotell. Vi bor bokstavelig talt rett ved stranda, så det er digg for sjøelskende sørlandsjenter som meg selv...

Selv om disse strendene har kanskje mer søppelbålbrenning og tvilsomme spisesteder enn det du finner i kjære K-town. Og, spisestedene har tilhørende tvilsomme eiere. Som typisk forteller oss om (ikke-eksisterende) korallrev som ligger et like stykke bortover stranda. Og når vi kommer bort der, så kommer de på at "Hey, that is my restaurant! My good friend...you eat here?"

Det er en del av sjarmen da. Og jeg må si at de aller fleste menneskene jeg har møtt her har vært utrolig søte og hyggelige. OG, jeg elsker hvordan de Sri Lankiske kvinnene, uansett hvor fattige de er, alltid ser utrolig velstelte og vakre ut. Og sariene (?) deres. So nice.

Jeg vurderer å kjøpe en, men, vel, vi får se. Jeg føler sari er sånn typisk ting du kjøper når du er i Asia, og så kommer du hjem og bare "ehm, hva skal jeg med dette her...? Er noen med på Asiatisk temafest?" 

Forresten, jeg må nesten fortelle om turen vår fra Kandy til Dickwella. Fordi den illustrer hele den "gjøre ting komplisert" greia. Vi kjørte i seks timer, flere av dem på en smal, ekstremt humpete vei. Etter kanskje en halvtime nevnte pappa at sjåføren egentlig ville at vi skulle kjøre på motorveien, men at han (pappa) mente at denne veien var mer "spennende".

Meeen, det var altså vi andre ikke helt enige i. Og vi kom oss heldigvis ut på motorveien til slutt. Og den var jo nærmest folketom, siden du må betale for å kjøre på den.

Ellers så, hm, nå er vi tre dager inn i 2013!? Jeg har egentlig veldig mye å se frem til for dette året, fra reising (Australia!) til bryllup (tre stykker! På en sommer!). Og så er det jo hverdagene, da, og jeg gleder meg til de og jeg. Siste halvår i Strømgaten med jentene, januarsalget, henging med skole- og kirkevenner.

For øyeblikket er det derimot min tropisk paradistilvæelse som står i fokus. Tre dager til med palmer, sol og sjø, det er virkelig bra til å være starten av januar!

Vi sees =)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar