onsdag 5. desember 2012

Baby, it`s cold outside

På lysfesten
Så, nå er vi altså inne i desembers 5. dag, og personlig må jeg si at julestemningen alt er på topp!

Dette har kanskje noe å gjøre med at vinteren har kommet til Bergen! Selv om vet dere hva? Jeg har jo ikke vintersko...jeg har tre par støveletter liksom, men de er ikke foret. Du vet du bor i Bergen når dette sjeldent er et problem.

Ellers så har jeg og mine kjære housies adventskalender sammen. Det er sikkelig kos.

OG, jeg har begynt å se på Barne-TV igjen!? Takket være "Julekongen", som faktisk er veldig bra laget, selv for (sånn halveis) voksne personer som meg selv, som pleier å foretrekke programmer beregnet på egen aldersgruppe.

En annen ting er at jeg har sånn skikkelig cravings på julemat. Jeg tror det var pinnekjøttet på fredag som satte det hele i gang. Sånn, idag da jeg var på skolen var det jeg hadde aller mest lyst til, å dra hjem fra skolen og lage kalkun. Seriøst.
Adventskalender!


Astrid og meg gjorde det engang, lagde kalkun altså, og, så sant du følger oppskriften, er det ikke så vanskelig.

Nå er det forresten bare ti dager til Astrid kommer hjem fra utveksling i Israel!!! Astrid er jo altså en av mine aller beste venninner, og jeg Gleder meg SÅ MYE til å se henne igjen!!! Og, ikke minst, til å prate med henne. Som altså er meg og Astrids felles personlige hobby nummer en.

For å komme tilbake til julemat, så har jeg faktisk spist grøt i dag, på en slags utvidet LIFE! Og på fredag er jeg med på å arrangere en grøtfest selv. Som nesten er litt ironisk, tatt i betraktning at jeg ikke er så glad i grøt. Og skal spise det igjen neste uke.

Men. Det er advent, snart jul, and I am very happy. Selv om jeg har eksamen 13. desember og mesteparten av desemberdagene dessverre tilbringes på en viss sal på et visst bygg...
Utsikt fra soverommet mitt
Cheers!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar