søndag 2. august 2009

Manglende sommer, sko, svineinfluensa, og Blaire Waldorf

For det første, HVA SKJER med sommeren? Juli, den såkalte "sommermåneden" er forbi, og jeg sitter igjen med høstfølelse. Jeg liker høsten, men ikke i Juli, liksom. Sukk. Er det noen som føler veldig for å sponse meg med en tur til Hawaii?

For det andre, det er bare tre uker til jeg drar til Hedmarktoppen folkehøyskole!!!! Jeg gleder meg mest av alt, men er selvfølgelig også litt nervøs på hvordan det blir der. Å flytte hjemmefra for første gang skal jo også bli litt rart. Silje skal arve rommet mitt (fordi det er det beste, bortsett fra mamma og pappas, da. Det er størst, ligger for seg selv, er finest, og har tilogmed best LYS. Seriøst, når jeg ser meg i speilet der er det liksom bare "Yess, altså", og så kommer jeg opp og speiler meg der, og så er det litt sånn "Hm...ok...".) og jeg overtar hennes rom.

Men, når jeg tenker meg om, er det jeg egentlig bør bekymre meg for om rommet til Cecilie og meg på folkehøyskolen vil ha plass til alle klærne våre. Vi er liksom ikke kjent for å være de jentene som kommer tomhendt hjem fra byturen*, om du skjønner hva jeg mener. Og det er før jeg legger til ting som sko og vesker. Jeg tror at det å leie skapplass hos noen idrettselever** med tre gensere bør vurderes ;)

Jeg vet iallefall om ett par sko som virkelig skal prioriteres i skapplassen min:

Jeg kjøpte de i Oslo og gleder meg sååå til å gå med de. Det er vel egentlig kaldt nok til det nå, men jeg er bare ikke den type person som går med støveletter i August, samme hvor kaldt det er. Anyhoo, jeg vet de kan beskrives som bittegrann "cowboy-chic", en stil jeg tidligere har kritisert...til mitt forsvar må jeg si at, de a)er grå. Og grå er IKKE cowboyfarge i det hele tatt, b) jeg planlegger ikke akkurat å matche de med en cowboyhatt og frynsevest, de skal kobles med ikke-cowboy-chice plagg, og c) dette er SKO det er snakk om, ikke politiske standpunkt eller noe i den duren. Det er lov å skifte mening...

Ellers så er jeg, som alle andre, bekymra for svineinfluensa. Ikke seriøst bekymra, jeg bare vil ikke bli syk. Jeg har allerede innbilt meg at jeg holdt på å få det to ganger, men begge gangene har jeg ikke blitt syk... Cecilie og meg har i det minste laget en nødplan, sånn hvis vi får svineinfluensa når vi har begynt på hedmarktoppen. Den går ut på å kjøpe første sesong av "Gossip Girl" og spise veldig mye sjokolade.

...Og når vi snakker om "Gossip Girl", så må jeg si at Blaire Waldorf = moteikonet mitt nr. 1 for tida.



Men, men, nå må jeg pakke eller noe. Jeg skal sove i lavvo i natt. I REGNET. Og jeg er ikke en veldig "sove i naturen" person når det er sol ei gang. Wish me luck...

Klemmer


*selv om Cecile, om jeg tørr påstå det, shopper en del mer enn meg...
**ikke at alle idrettsfolk driter i mote. Bare se på Kari Traa, hun designer jo klær.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar