lørdag 8. august 2009

Malenes anbefalinger

Jeg vet selvfølgelig ikke alt (selv om jeg, som eldstemann i søskenflokken, har en naturlig tilbøyelighet til å tro det), men jeg vet iallefall NOE, og jeg har, fordi jeg er en megasuperfantastisk person (eller bare fordi jeg faktisk egentlig helt ærlig tror jeg vet alt? Your guess...) bestemt meg for å dele litt av dette NOE. Ved å anbefale ting. På internett. Så alle i hele verden (som kan norsk. ELLER er flittige brukere av google translate) kan klikke seg inn på bloggen min og bli opplyste av denne kunnskapen om NOE som jeg innehar.

Anbefaling nr. 1:
Rouge. Til alle bleke medsøstre\vampyrer som ikke vil se ut som vampyrer: lip and cheeck stain fra Body Shop. Den er GENIAL. Du påfører der du påfører rouge, det ser ekstremt ekstremt naturlig ut og varer hele dagen. Kan også taes på leppene og under øyenbrynene (høres rart ut, men du tar bare litt, så det ser veldig fint ut)


Anbefaling nr. 2:
Bok å lese dersom du er lei deg, stressa, eller liknende: "Emma" av Jane Austen. Denne boka har alltid hatt en beroligende effekt på meg iallfall, det skjer liksom ikke så mye, protagonisten Emma sjefer rundt (men man elsker henne uansett) og gir folk makeovers og passer på sin hypokonderske far og alt foregår på landsbygda på England, og er liksom så rolig og koselig.


Anbefaling nr. 3:
Verdens beste sjokoladekake: dampbageriets sjokoladekake. Seriøst. Verdens. Beste.
Saftig, med masse sjokoladekrem. Det var dessverre ikke mulig å oppdrive bilder av kaka, men den likner ganske mye utseendemessig på denne:


Anbefaling nr. 4:
De beste øreproppene som finnes, I kid you not: Soviro! Pluss for søt design.


Anbefaling nr. 5:
Singleter av bra kvalitet: jeg er ekstremt fascinert av basisklær (kanskje jeg skriver et innlegg bare om det ei gang) og har foretatt en Lang og Strevsom Søken etter noen enkle singleter i ulike farger, og var egentlig forberedt på å måtte punge ut litt for det, men så fant jeg noen fra Gina Tricot som så veldig bra ut, fantes i alle mulige farger, og var av utrolig bra kvalitet!


Anbefaling nr. 6:
Ting å gjøre dersom håret ditt er skikkelig ekkelt og du har forsovet deg og ikke har tid til å vaske det: Babypudder! Seriøst, det virker skikkelig bra, bare bruk en kost og sørg for at alt trekker seg inn i hodebunnen, ellers ser det ut som om du har bada i mel!


Anbefaling nr. 7:
Bok å lese dersom du har lyst til å være på rommet ditt og bare lese i timesvis: "Slam" av Nick Hornby. Kan ikke legges fra seg. Gutt blir far i alder av 16år, om hvordan han takler dette. Så vittig, så ekstremt realistisk skrevne personer, litt trist....så, så, så bra.


Anbefaling nr. 8:
CD å høre på dersom du er stressa, trist, og lei: "You are beautiful" med Kelley Warren og Nicole Smith. Nydelig, nydelig musikk.


Anbefaling nr. 9:
Bok i bibelen å lese først: Markus. Den er kortest, og gir rett og slett en innføring i kristendommen.

Anbefaling nr. 10:
Film å se på som er morsom, skjønn, trist, og glad: "Der det er hjerterom". Ei ung, gravid tenåringsjente (nei, tenåringsgraviditet er ikke et bevisst tema på anbefalingslista...) blir forlatt av kjæresten sin på Wall-Mart i en random by, hvor hun, etter å ha født på Wall-Mart, bestemmer seg for å bo. Hun får venner og finner kjærligheten og det skjer dumme ting og bra ting, og ååå, det er en fantastisk film!


Så, yay yay, det var mine fantastiske anbefalinger. Jeg har foressten en bonusanbefaling, sånn helt til slutt: IKKE farg håret ditt med henna du kjøpte for ti kroner på Asiabutikken. To venninner av meg som jeg skal la forbli anonyme prøvde dette ei gang, og, vel, la oss bare si at jeg holdt på å begynne å grine av latter når jeg så de neste dag (ja, jeg vet, det er ikke pent å le av andres mislykkede hårfadeser, men jeg hadde faktisk tenkt å si noe ihvertfall halveis positivt om håret, men, vel, så var det liksom så orangsje og flekkete og så seriøst ut som øst-europeisk horehår, så jeg greide rett og slett ikke holde latteren tilbake).

Cheers =)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar