lørdag 15. august 2009

God morgen!

Hei hei og god morgen =)

Kakemessig står det bra til, etter å ha tilbrakt noen timer i kjøleskapet likner iallefall kaka mi litt mer på dens mer suksessfulle søster i Angenda 3, 16. Og den smaker fortsatt helt sinnsykt fantastisk godt.

Uansett, som ca. alle andre på min alder driver jeg å pakker for tida. Det er så vanskelig! Jeg vil ha med alt! Favorittplaggene mine er jo selvsagte, men så er det spørsmål som "hvor mange kjoler skal jeg ta med?" og "skal jeg ta med den fine toppen der?" som dukker opp veldig ofte. I tilegg til at jeg vil ha med de fleste klærne mine fordi jeg liker de, er det også slik at visse familiemedlemmer (og da tenker jeg IKKE på pappa...) har den vane med å stjele klærne mine. Når jeg bor hjemme har jeg iallefall en viss kontroll på dette, men når jeg bor i Hamar? Øh...nei....

Også må jeg flytte inn på nytt rom, som jeg tidligere skrev, det er mindre enn halvparten av det gamle rommet mitt og det var ikke plass til alle bøkene mine ei gang! Så jeg måtte legge vekk de jeg egentlig ikke leser lengre, som Barnevaktklubbserien (elsket de i 4.klasse!) og Nancy Drew bøkene (elsket de i 5. klasse!)

Og, fordi jeg er rar eller en boknerd eller noe har jeg alfabetisert de resterende (bare fire!) radene med bøker, og jeg har funnet ut at jeg har 23 Meg Cabot bøker! (Meg Cabot har en ekstremt gøy blogg, og er hun som skrev "Princess diaries serien", forøvrig min favorittbok i 9.klasse)

Jeg har også alle Jane Austens romaner. Enkelte av dem kan være litt traurige, men jeg liker de fleste veldig godt, favoritten min er "Mansfield Park". Det er en sånn akskepotthistorie om ei fattig jente som vokser opp hos noen rike og litt overlegne slektninger, også ender hun opp med å bli veldig vakker og kapre hjertet til husets sønn <3 det eneste creepy er at hun er forelsket i fetteren sin! Men uansett, jeg antar jeg ikke er den eneste som har drømt om å leve i en Jane Austen roman? Ikke hele livet, bare...ei stund. Alt er liksom så fint der og Mr. Darcy er så kjekk og de har så stort hus og folk går bare rundt og danser og forelsker seg og alt ender fantastisk bra til slutt. Så...da jeg hørte at noen hadde laget en miniserie om ei dame som gjør nettopp dette, altså kommer inn i et slags Jane Austen univers, ble jeg selvsagt veldig interessert!

...Og nå har jeg kjøpt den, og skal bare vente til jeg har pakket og kjøpt alt jeg trenger før jeg drar og klippet meg og flyttet helt inn på det nye rommet mitt...og så kan jeg se den!

Cheers

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar