onsdag 3. desember 2014

Advent, Jesus, og MØRKETID

På søndag møtte jeg Ida Serine rett før jeg skulle i Barnekirken. Jeg bare "i dag skal jeg snakke med barna om JESUS!" 

Og hun bare "Really??" Sånn fake sjokka liksom.

Ha ha. I mitt eget hode, så var det ekstremt logisk at jeg med "Jesus" mente babyen Jesus.

Men, ja, det var første søndag i advent, så snakka om JesusBARNET. 


Dagen etter åpna jeg min adventskalender med Jesustema. Er man bibelskolestudent så er man bibelskolestudent...

Jeg har også endelig fått lov av roomiene til å pynte leiligheten!

Adventskransen 

Ha ha, jeg skulle vært PR-rådgiver for JULA (som i høytiden, ikke butikkjeden, lol), cause I`m just such a big fan. 


Adventsbord 

Jeg har jo i hvertfall ansvar for et julearrangement, nemlig julebordet i Salt. Gleder meg sykt masse! Ha ha, jeg burde nesten grue meg, for skal serr gjøre ting jeg IKKE KAN, og det i OFFENTLIGHETEN.

Men, som jeg har sagt tidligere, jeg tror et liv med lyktestolpekollidering og generelt kleine livsopplevelser har herdet meg. 

Noen ganger, dere. Da tenker jeg at det hadde vært gøy å vært en sånn grasiøs og fredfull og behersket person, som flyter elegant gjennom livet med et hemmelighetsfullt halvsmil.

Men! Gud har jo skapt meg til å være meg (og deg til å være deg!) med en helt bestemt hensikt.

Pluss at jeg hadde virkelig gått glipp av sykt mye latter og moro, hadde jeg vært, dere vet, litt mer chill og elegant.

I hvertfall retrospektiv moro, he he.

Ellers så gikk faktisk strømmen vår i går! Her har dere et lite stemningsbilde:


Ha ha, denne hendelsen fikk oss virkelig til å innse hvor dumt det er når ca. alle vennene dine er akademikere. Det hjelper lite at folk kan nordisk og historie og kommunikasjonsteorier, når du er sulten og lasagnen du har satt i ovnen ikke vil bli stekt...

Ha ha. Huseier ordna heldigvis opp, da, så det gikk bra =) Og nå skal jeg på life! Ha en strålende kveld =) 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar