søndag 28. desember 2014

Romjul - og litt om stalkers



Hei kjære venner - og alle dere jeg ikke kjenner! Vi hadde sikkert blitt venner dersom vi bare hadde møttes!

Med mindre du er en hardcore stalker, liksom.

Dere vet sånne jenter som alltid får stalkers etter seg? Vel, jeg er - takk og lov - ikke en av de. En av mine beste venninner er det, da. Hun har en indre magnetisk KRAFT som litt ustabile gutter bare trekkes mot. Og trekkes mot. Og trekkes mot...

Så må jeg passe på, for hun merker ikke at det er noe litt uvanlig med dem, før det er for sent og hun alt har fortalt dem at jadda, de må gjerne bo hos henne et par dager, hun har faktisk tre ledige madrasser!

Ha ha, hadde egentlig ikke tenkt å skrive om stalkers. Skulle egentlig bare få frem at jeg håper dere har en bra jul. #Digresjonsqueen.


Selv lever jeg det glade romjulsliv for tida. Spiller spill og møter venner og familie og spiser KAKER. I går spiste jeg mer kaker enn vanlig mat. Var forståelig nok ganske kvalm da jeg la meg, så planen var egentlig å ha en slags sukkerdetox i dag. Den planen holdt i ca. ti timer, hvorav åtte var timer jeg SOV. Møtte Hanne K og Cec på Lauras i dag morges, nemlig. Etter å ha fått øye på blåbærmuffins og menyen over gøye kaffedrikker var alle detoxtanker glemt.

Vokste jo delvis opp i USA, så søte ting til frokost kommer (dessverre) veldig naturlig for meg.

Men, hvem bryr seg, det er JUL!

Selve julaften var, som alltid, en herlig affære. Vi snakker julestrømpe og julefrokost og gudstjeneste og pinnekjøtt og riskrem og juleevangeliet og pakker! 



Når det gjelder sistnevnte...kan noen andre enn meg please stå frem som julegaveelskere??  Føler serr alle jeg kjenner bare "nei, nei, gaver betyr INGENTING for meg, jeg vil bare ha ei geit, jeg!"

(Altså, ikke ei faktisk geit, men ei symbolsk ei fra type Kirkens Nødhjelp.) 

Og jeg bare "ha ha, jeg vet, gaver, hva skal vi med det liksom...he. He. He." Mens jeg innvendig føler meg som tidenes mest overfladiske og materialistiske person, siden jeg ELSKER julegaver.

Det er ikke sånn at gavene må være veldig dyre. Jeg bare elsker spenningen av å åpne opp og ikke vite hva som er inni. Gleden av at noen har valgt ut noe, bare til deg. I år fikk jeg SÅ mye fint, jeg ble kjempeglad =)

Malene



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar