søndag 29. juni 2014

Livet på Solsidan

Hello :) Jeg lever det gode liv for tida. Hos mamma og pappa. Det er fint, å få innsyn i how the other half lives. Da jeg skulle handle for mamma, oppdaga jeg at denne delen av befolkningen kjøper store tortillas dersom de liker dem bedre, selv om de små fra first price er MYE billigere. Interessant, altså. 

Ellers består dagene av sol, cookiebaking, og familietid. Og, mamma og jeg har vært på vår årlige Lillesandstur.

Fine utsikten vår

Skal jeg si hvor lang tid vi brukte på å komme oss til Lillesand? En time. Og det skal ta, jeg vet ikke, tjue minutt? Ha ha. Vi støtte på litt forvirrende skilting.  

Forvirringen fortsatte forøvrig på parkeringsplassen i Lillesand, for da fant vi ikke noen billettautomat.

Men så la vi merke til at bilene nærmest oss ikke hadde noen billetter i vindusrutene.

Så vi bare "ja, kanskje det er gratis parkering?"

"Vent litt," sa jeg, og gikk bort til en sølvgrå bil som sto ganske nærme "denne her har billett i vinduet!"

Mamma bare "Malene, det er vår bil!" (var en gammel billett)

LOL. Det var faktisk sykt vittig. (Og det var gratis parkering, hvis noen ble himla nysgjerrige nå.)

Hendelsen bekreftet derimot det jeg har mistenkt i flere år: jeg lider av bildysleksi. Altså, jeg greier ikke å gjenkjenne biler. Er jo flott, og kanskje litt imponerende, at jeg har greid meg så bra i livet som det jeg har. Tatt i betraktning handicapet. Kanskje jeg kan begynne å holde seminarer for fagpersoner og sånn. Ha ha.

Lillesandsdagen ble i hvertfall fin, med shopping, galleribesøk og cafe. Sola skinte, og himmelen var blå. Ingenting er som sommer på sørlandet!

Lillesand

Jeg drar videre på tirsdag, da, til selveste ISRAEL!! Sykt gøy! Elisabeth er reisepartneren min, og vi skal jo bo sammen til høsten, så det blir litt sånn "bli-veldig-godt-kjent-tur". Det jeg allerede har funnet ut av, er at vi begge tar ting veldig som det kommer. Vi gjorde de siste bestillingene for noen dager siden, liksom.

Ooog, nå har jeg faktisk brukt 40 minutt på å lakke neglene. Nei, jeg tuller ikke! Silje sa jeg måtte ta to lag, og deretter en overlakk, og jeg bare "sikkert lurt". #stressåværejente.

Og nå legger jeg meg. Eller, går i gang med prosessen.

God natt =) 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar