torsdag 19. juni 2014

When Good Girls Try to Go Bad

Altså. Jeg er kanskje ikke utpreget bad. Ergo er terskelen min for å føle meg bad noe lav. Jeg rev som sagt ut noen sider av Grunnloven sist måned, og det utløste en skikkelig livin on the edge type følelse.

Men sist uke, folkens. DA gjorde jeg noe som muligens er ulovlig på ordentlig. 

Astrid og jeg hadde gjort storhandel, skjønner dere. Det var dagen før Cec sitt (superhemmelige) utdrikningslag, og vi skulle handle mat til 17 jenter. Hvilket resulterte i typisk åtte bæreposer med mat. Og vi bare "serr, skal vi bære dette hjem? Det funker faktisk ikke!"

Så jeg fikk tidenes ide: gå ut til parkeringsplassen med handlevogna, for så å trille den ut av parkeringsplassen og bort til leiligheten vår. Dette utløste litt av et kick, skal jeg si dere. Særlig hos meg. Astrid er søt og uskyldig hun og, liksom, men hun var muligens litt mer crazy enn meg i ungdommen, så det skal mer til, før bad-girl følelsen slår inn.

My partner in crime ;)

I hvertfall, vi går over gangfeltet, og stemninga er mildt sagt på topp. Helt til det ene handlevognhjulet kutter meg i hælen. Det var faktisk ekstremt vondt, såret gikk ganske dypt, så jeg hopper rundt og skriker av smerte. Og Astrid bare ler og ler og ler, for, ja, det var jo litt vittig hele greia.

OG jenta som går forbi oss sender oss tidenes mest forbausa blikk. (Hadde hun aldri sett en jente skade seg på en tjuvlånt handlevogn før? Eller ei venninne som ler seg i hjelp, av nevnte jentes smertedans?)

Uansett, episk øyeblikk, tross smerten. Og vi leverte vogna tilbake etterpå, før dere tror dette er et slags "confessions-of-a-law-student-turned-thief" type innlegg.

Da vi kom opp til leiligheten, måtte vi forresten gjemme de nyinnkjøpte matvarene på rommene våre, før den intetanende Cec kom hjem.

Å arrangere utdrikningslag for den man bor med, det krever litt ekstra planlegging, skal jeg si dere!

Det gikk fint, da, og vi greide faktisk å både lage ferdig frokost, og smugle inn 14 hvitkledde jenter, uten at Cec merka noe. Hun ble så glad, og overraska, da vi vekket henne!

Den fine kommende bruden!


Etter dette, fulgte en dag med spakos, photoshoot, dansekurs, og, ikke minst, gratis sykepleiersjekk på torgallmenningen. Cec var kjempesporty, og ble med på alt vi foreslo. På kvelden dro vi hjem til Anne Marie, hvor vi arrangerte cupcake wars. Det var kjempegøy, anbefaler det veldig på utdrikningslag. Vi (og med det mener jeg Astrid) hadde laget frosting og cupcakes på forhånd, og kjøpt inn masse pynt. Så var det bare for oss forloverne å trekke oss tilbake for en etterlengtet hvileperiode, mens tre lag ivrig satte i gang med pyntinga.

Hvis dere lurer på hva Astrid og jeg gjorde i vår lille hvileperiode, så var det å ta selfies med brudesløret til Cec. LOL. (Ville vist dere bildene, men har ikke tilgang til Astrids mobil atm).

Alt dette skjedde sist uke, forresten, før den store hjemmeeksamenen. Nå er det totalfri på gang, og jeg elsker det. I dag satt jeg ute på verandaen og drakk kaffe og gjorde ingenting i sånn type en halvtime. Ha ha. Jeg tror hjernen min trenger en liten chillout periode. Gikk i en lyktestolpe på lørdag, og det er alltid et sikkert tegn på overbelastet hjerne.

Vi snakkes, ha en flott sommerdag videre!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar