tirsdag 4. mars 2014

Loving life again



Hei kjære fine verden, som jeg endelig kan bli en del av igjen!

Da var den store stygge eksamenen min over - HURRA!!!

Er kanskje litt hurra for dere og. Siden dere nå slipper å lese selvmedlidende type blogginnlegg, med spennende temaer som "jeg har ikke noe liv", "jeg er kjempetrøtt", og "jeg er trøtt og har virkelig IKKE noe liv". He he.

Nei, kjenner jeg er veldig klar for en liten ferie nå! Har hatt et døgn hitill, i FRIHETEN, og det har vært utrolig bra.

Ikke at det skulle så mye til, for å toppe døgnet i forveien. Søndag leste jeg seriøst fra ni om morgenen til halv elleve om kvelden. Så la jeg meg, og sovnet ikke før klokka tre, pga. stress. SÅ hadde jeg eksamen, og det var jo et traume i seg selv. 

Istedenfor å spørre oss om ting som faktisk er en relevant del av pensum, så vi kan vise det vi har nipugget de siste ukene, ble vi for det meste spurt om ting som, ja, mer var pensum i NIRI. (Et fag vi hadde i fjor.)

Så. Det var faktisk EKSTREMT KJIPT, og jeg får seriøst mild angst, hver gang jeg tenker på besvarelsen min. Alle andre hadde det på samme måte, da. Så får satse på at lista blir lagt litt deretter...

Men. La oss fokusere på noe litt hyggeligere:det første døgnet i frihet. Som sagt, det var good times. Var egentlig veldig trøtt, takket være lite søvn og fire intensive timer. Men etter to uker med bøkene, tror jeg at jeg omtrent måtte ha vært døende, om jeg skulle ha holdt meg hjemme. Cec og meg dro derfor ut for å spise, ei lita stund etter at jeg kom hjem. Koselig!


Ha ha, jeg var jo litt der at bare det å gå ute, i dagslys, var en glede. Lol.

Vi skulle egentlig på Prego, men den var stengt. Det er seriøst bare to restauranter på Danmarksplass, så da dro vi på den andre, Peppes.

(Ok, det finnes flere, men de er skikkelig sketchy. Min personlige teori er at de er ledd i en slags hvitvaskingsplan.)

To restauranter, liksom. Er det noe som vekker jeg-bor-usentralt-og-øde-følelsen, så er det sånne opplevelser...

Ja, jeg vet, Danmarksplass er vel ikke direkte øde. Tror jeg ble litt ødelagt av å bo så sentralt i to år. Er det mer enn ti minutt unna, så er det krise, liksom.

Men. Peppes var heldigvis åpen, så vi dro der, og det var veldig hyggelig. Fint å ha en liten date med en av mine beste venninner. Særlig siden vi bare har et par måneder igjen, i vårt snart femårige samboerskap.

Under middagen foreslo jeg, til Cec, at de serverte pizza fra Peppes i bryllupet.

Hun bare "ehm, nei..."

Min fine venn =) 

Litt senere, så dro jeg faktisk ut på Flesland, for å fly hjem en tur. I typisk Malene-på-reisefot-stil kom jeg til flyplassen nøyaktig 31 minutter før flyet skulle lette.

Så, mens jeg sto i sikkerhetskontrollen, sto det plutselig "gate closing" på skjermoversikten.

Siden jeg er bittelitt dramatisk anlagt, fikk dette meg til å GISPE HØYT AV SKREKK.

Sikkerhetsfolka bare "det går bra, du rekker flyet ditt..."

Men jeg ble uansett litt stressa. Etter å ha kommet gjennom sikkerhetskontrollen, så LØP jeg bort til gaten min, hvor det var ingen mennesker, bortsett fra ei SAS-dame i skranka.

Jeg bare "har jeg mista flyet???" 

Og hun bare "nei," på en "seriøst-slutt-å-være-så-dramatisk-måte".

Så startet jeg å løpe inn på flyet, og hun bare "Hallo! Kan jeg se billetten din??" på en "seriøst-hva-er-galt-med-deg" type måte.

Så jeg viste henne billetten min, og løp deretter inn på flyet.

Og det gikk jo helt bra. Det kom folk etter meg, liksom.

Vet dere, jeg føler kanskje ikke min dramatiske natur blir helt satt pris på, i det norske samfunn...

Flyturen gikk i hvertfall fint, bortsett fra når jeg trodde jeg skulle dø. Pga. turbulensen. Jeg tror alltid jeg skal dø pga. turbulensen. Selv om jeg vet at det egentlig ikke er farlig.

Jeg døde jo ikke, da. Som dere ser. Ble henta av pappa, og kom hjem til hjemmelaget løksuppe og mamma og Silje og rydda soverom. Sykt koselig!

Og, ja, nå skal jeg vel egentlig bare kose meg. Ta en vinterferie, og ikke tenke på juss i det hele tatt! (Og kanskje ta på ny neglelakk, kremt...)


Håper dere også har en flott dag, om dere har hatt fri eller ei ;) Vi snakkes!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar