onsdag 26. mars 2014

Entering the zone!


 Man kan ikke alltid være kul her i livet.

Av og til befinner du deg på rommet ditt, på en lørdags kveld, i full gang med å alfabetisere bokhylla di. 

Da er det bare å EMBRACE IT. Være stolt av at du er en person som får indre tilfredsstillelse av alfabetisering.

Og om du også, senere på kvelden, nærmest hopper av glede fordi romvenninna di er kommet hjem, og sier du kan rydde i klesskapet hennes?

Igjen, EMBRACE IT!

(Regner med dere forstår at jeg skriver om meg selv her?)

Bare så dere ikke skal tro jeg er HELT gal, så hadde jeg en legitim grunn for å rydde i Astrids klesskap. Nemlig å finne klær som kunne gis bort, til Shopping for Freedom.

Ok, innser at dette fortsatt ikke forklarer hvorfor jeg syntes det er gøy å rydde i klesskap.

Men. I hvertfall. Jeg rydda i Astrids klesskap og var fornøyd og glad.

Astrid var ikke FULLT så glad. Pga. hun måtte skilles med sine kjære klær.

Selv oppfordra jeg henne til å gi sånn ca alt bort. Dette er pga. en interessant utvikling, som har funnet sted hos meg i det siste: I have entered the zone. 

The zone er en tilstand som oppnås når du bare gir bort flere og flere av tingene dine.

Først er det litt vondt.

Men SÅ. Kommer du til et punkt hvor du blir (litt) mer frigjort fra materielle gjenstander. Hvor du innser at å gi bort ting, faktisk gir et kick! Et kick som faktisk likner forbausende mye på the shoppers high. 

Vet dere, dette har faktisk gått så langt, at jeg i går kveld foreslo at vi gav bort deler av serviset vårt. (Vi har så mange tallerkener! Og kaffekopper!). Vet ikke om de andre var helt gira, da.

Så. Der har dere statusrapport fra Malene...

Før eventuelle anti-shoppinglesere blir FOR begeistra, så må jeg tilføye at denne tilstanden tvilsomt vil vare evig. Er nemlig fast bestemt på å entre the shopping zone, nå på lørdag. Det = når du bare kjøper ALT du liker, uten tanke på pris. (Også kjent som ferieshoppingfenomenet.)

Det går greit, da. Siden pengene går til arbeid mot menneskehandel! Vi snakker legitim shopping! 




Så. Jeg anbefaler ALLE (er klær til begge kjønn), å joine meg. Klokka 14 på Kvarteret. Så kan vi shoppe legitimt sammen! In the shopping zone! 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar