lørdag 8. mars 2014

Cleanin out my closet


Heihei! Hvis dere nå tenker går Malene med en poncho på dette bildet?? Så. Er svaret på det spørsmålet JA!

Hvis dere da lurer på HVORFOR jeg går med et plagg 2005-versjonene av oss selv gikk med, sååå er det bare å fortsette å lese dette innlegget. It will provide some answers... 

(Dere skal også se pinlig mange bilder av meg selv. Tatt av meg selv. Med webkamera. Hoho.)

Dere skjønner det. At torsdags kveld, da hadde jeg altså fortært mitt siste påskeegg. (de med hvitt inni. Har spist tre esker hitill i år). Sett litt på netflix. Hørt litt på Ed Sheeran. Kosefaktoren var med andre ord høy, inne på Malenes pikerom.

Så. Fant jeg ut at det var på tide å sette i gang med en av mine ultimate koseaktiviteter: rydde i klesskapet mitt. 

Ha ha. Vet ikke om alle er enige, i at dette er en av de ultimate koseaktivitetene?

Vel. Jeg studerer tross alt juss, og, ja, jeg BØR i hvertfall ha plukket opp et og annet om argumentasjon. Derfor, mine venner, tenker jeg å overbevise dere om hvorfor klesskapsopprydning er en tipp topp koseaktivitet:

Nummer EN: det er ekstremt frigjørende. Å fjerne jeansene som egentlig ikke passer deg lenger. Ullgenserne du har fått av slektninger, i nyanser som får deg til å se syk ut.

Ikke for å snakke om den "unike" kjole/jumpsuit-hybriden, som "kun" kosta 1200 kr, og som du bare har brukt en gang.

(Fordi, la oss være ærlige her: kjolejumpsuithybrider er sjeldent en god ide...selv om den uberstilige butikkdama sa du så ut som Sienna Miller i den...)

Tenk så digg - å bare bli kvitt alt sammen!

Og så - hurra - er det plass til nye klær! Ho ho, tidenes shoppeunnskyldning!

(Ok. Ser potensialet for "shopoholiker a la Becky Bloomwood" type situasjoner her. Kan dessverre ikke garantere at dette vil resultere i Luke Brandon og en TV-jobb. Lenger nede i innlegget, vil dere derfor få høre hvordan dette kan unngås...) 

Nummer TO: det er gøy! Du kan finne ting du glemte du hadde, som er veldig fine. 

Eller klær du ikke vil gå med lenger, men som vekker mange gode minner. Jeg fant for eksempel denne kjolen. Hallo 1998, lizm.


Jeg fant også alle mine gamle hippieskjørt. Husker dere hele den bohochic-greia, sånn, i 2005-ish? 

Det var tider, altså. Jeg tok jo helt av. Det beste var om skjørtene ikke bare så litt tjafsete ut, men også VAR tjafsete, fordi jeg hadde kjøpt de i en bruktbutikk.


(Det var i denne perioden jeg også ble vegetarianer. I to uker. Lenge leve fjortistida...) 

Nummer TRE: dere vet alle de klærne som nå har samlet seg opp, etter oppryddinga? De kan doneres til Shopping for Freedom! Dette er en del av "For Freedom" kampanjen, som Salt arrangerer hvert år. Her settes det fokus på, og samles inn penger til, traffickingofre.

Trafficking er et voksende problem på verdensbasis, også i Bergen! Mer info om dette emnet kan dere finne her, og info om selve kampanjen er her.

Shopping for Freedom blir et second-handmarked. Det blir catwalkoppvisning, og muligheten til å gjøre noen skikkelig bra kjøp. Folk er flinke til å ikke bare donere bort gamle hippieskjørt, jeg fant selv kjempemasse kule ting i fjor!

Altså har dere muligheten, etter å ha tømt klesskapet, til å fylle det opp igjen! Og det uten å bli en kandidat til Luksusfellen! Samtidig som dere er med på å samle inn penger, til ofre for trafficking!

Selv tenker jeg å benytte muligheten til å gjøre noe med min velkjente kjolesituasjon.

For de som eventuelt ikke kjenner til denne situasjonen, så er den som følger: jeg har litt for mange kjoler. Sånn i den grad at jeg ikke får gått med alle av dem. Da tenker jeg at det kan være greit å kvitte seg med et par, for en god sak.

Sååå, dere kan for eksempel ende opp med denne søte kjolen!



Ok. Nå håper jeg i hvertfall et par av dere er blitt gira på en skikkelig klesskapsopprydning!

Og hvis ikke...? Vel, da kan dere for eksempel gi meg en lyd?! Liker å rydde ut av andres klesskap og, nesten like mye som å rydde ut av mitt eget ;)

Ha en fin kveld videre, vi snakkes =)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar