søndag 18. januar 2009

Jeg prøver å løse mysteriet om hvorfor folk ikler seg stygge sko...

Det er ganske allment akseptert faktum at jenter enten er veskejenter, undertøysjenter, eller skojenter. Jeg er sistenevnte. (hvilket ikke betyr at jeg ikke elsker de andre tingene, men det er sko som virkelig får hjertet mitt til å banke). Hvilket gjør at jeg virkelig hater det når jeg ser folk med stygge sko. Noe som får meg til å lure på følgende: HVORFOR går de med så stygge sko?

Jeg har utarbeidet noen teorier (eller egentlig kommer jeg på teorier imens jeg skriver dette her, jeg tar alt på sparket...) om hva som kan være årsaken, illustrert med eksempler på det jeg personlig mener er "stygge sko":

1. de er fattige og har ikke råd til fine sko. (men greia er at noen av de styggeste skoene der ute er faktisk veldig dyre. Det er rett og slett ikke noe samsvar mellom pris og utseende. Så de bør kjøpe noen fine sko istenfor noen stygge noen. Hennes og maurtiz har veeeeldig billige sko.)

2. de har fått de i gave av noen, og MÅ gå med de for å ikke fornærme avsenderen.
3. de blir sponset av et veldig stygt skomerke og får penger for å gå med de. (dette er kanskje ikke så aktuelt for de fleste jeg vet om, men Norge har faktisk ganske mange kjendiser til å være så liten, så det er liksom ikke helt uaktuelt for alle jeg ser. Men spørsmålet er da om hvorfor produsentene i det hele tatt lager så stygge sko).

4. de har problemer med musklene i føttene eller noe, og de eneste skoene de kan gå med er stygge. (da kan jeg faktisk ikke si noe, for det er ikke deres feil. Stakkars folk).
5. de fikk et midlertidig anfall av sinnsykhet i butikken og kjøpte da de stygge skoene. Og skoene var, som stygge sko gjerne er, dyre, så når de kom til forstanden så hadde de ikke råd til noen andre sko. Så de MÅ gå med de stygge skoene. 6. de hadde dårlig tid og kjøpte de første skoene de så. (unnskyld meg, men har du ikke tid til å finne fine sko engang, da må du virkelig omprioritere livet ditt litt.)

7. de er blinde og spurte butikkdama om hvilke sko som var fine og hun sa, av en uforklarlig grunn, at noen stygge sko var fine, også kjøpte de de. (også stakkars folk. Førerhunder er kanskje flinke, men sååå flinke er de ikke at de kan skjelne mellom fine og stygge sko er de ikke.) 8. skoene inneholder egentlig narkotika, bomber, el. l. Og smuglerne\terroristene er, tross i å dumme de ellers er, smarte nok til å ikke smugle\lagre bomber i fine sko. De kan jo tross alt bli oppdaget, og innholdet+skoene med hemmelige rom, kan bli konfiskert.


9. de er slavisk følgere av trender, og kjøper de skoene bladene sier er in, tross i å stygge de er. (av alle mine grunner tror jeg faktisk dette er en som faktisk gjelder for MANGE. Det er også den grunnen som irriterer meg mest. For hva er egentlig viktigst, å ha samme stygge sko som alle andre, eller å ha noen sko du faktisk syntes er fine selv?) 10. de liker faktisk skoene. (ja, kanskje jeg kan bli litt irritert og undre meg over at folk kan like ting som jeg ser på som sååå horrible. Men greia er det at jeg syntes at folk skal få lov til å gå med det de syntes er fint, og om noen syntes at foreksempel et par crocs er det vakreste skoplagg på jord, så får de syntes de...)




Nå til slutt kommer det litt bilder av sko som jeg iallefall syntes er fine...




Kanksje ikke sånn superkomfortable, men hva har det å si så lenge de er så fine?




Komfortable OG søte. Hva mer kan ei jente ønske seg?





Litt dårlig bilde, men dette er altså tre av mine pyntesko...



Utrolig nydelige! Ballerina sko er bra, for man slipper liksom det der ekstrem smerte i føttene problemet, men man ser fremdeles fin ut. Også er det greit om du, som meg, er litt høy.







Digger disse støvelettene...kan dessverre ikke kjøpe de, for jeg har tre par allerede...





enkle, men også fine, om man greier å gå på så høye hæler, da...



Har faktisk disse skoene...

Vurderer sterkt å kjøpe disse...



Ciao, og husk, et par sko fine sko på beina er bedre enn ti stygge på taket...det er sånn den er, ikke sant? ;)


P.S. om noen lesere får sånn akutt trang til å kjøpe noen av de fine skoene til meg, så er det HELT ok, for å si det sånn...

3 kommentarer:

  1. MAN, de turkise ballerinatingene var sykt fine!

    jeg er ... tørrlagt skojente. jeg burde gå på møter og bare "hei, jeg heter ingrid marie, og det er tre måneder siden jeg kjøpte mitt siste par sko..." *alle klapper*

    SvarSlett
  2. He he, jeg er ikke helt tørrlagt...

    SvarSlett
  3. haha, sykt bra malene :P

    (ps. nå vet du at jeg har sjekket bloggen din... jeg er syk og har ikke mye å gjøre).

    SvarSlett